آغاز طرح خرید ساپورت زعفران در تربت حیدریه


ساعت: 09:34
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909107

محمدی از آغاز طرح خرید زعفران از سوی دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال زعفران در پنج دسته ناگین، نیمه نگین، پوشال ممتاز، پوشال معمولی و از کشاورزان خریداری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: امسال خرید حمایتی در پنج رده شامل زعفران گرانبها به قیمت کیلویی 41 میلیون و 350 هزار تومان، زعفران نیمه قیمتی در کیلویی 33 میلیون، زعفران مرغوب 32 کیلو، زعفران معمولی 32 میلیون تومان. کیلویی 31 میلیون و کیلویی 25 میلیون تومان زعفران خریداری می شود.

وی تصریح کرد: تعاونی روستایی پس از دریافت پاسخ از آزمایشگاه 30 درصد زعفران دریافتی را به کشاورز تحویل می دهد و مابقی ظرف سه ماه تسویه می شود.

محمدی افزود: البته اگر در این مدت قیمت زعفران از آستانه تعیین شده افزایش یابد و با توجه به شرایط بازار، کشاورز می تواند زعفران خود را تحویل گرفته و پس از پرداخت هزینه آزمایشگاه، نگهداری و مرجوعی زعفران را در بازار بفروشد. اصل مبلغ دریافتی در تعاونی روستا.به آرامی

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: امسال سطح زیر کشت زعفران در این منطقه هشت هزار و 961 هکتار است و پیش بینی می شود 20 تن زعفران از مزارع برداشت شود.

محمدی همچنین گفت: طرح خرید ساپورت زعفران از هفتم آبان ماه جاری آغاز شده و تا هشتم بهمن ماه امسال ادامه دارد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید