زنجیره تولید و ارزش افزوده زعفران باید در منطقه تربت حیدریه فعال شود / مارک تجاری مهمترین تأثیر بر بازارهای جهانی است

زمان: 13:58
منتشر شده در: 1400/07/19
کد خبر: 1775219

قادری فر بر ضرورت راه اندازی زعفران و زنجیره ارزش افزوده در تربت حیدریه تأکید کرد و گفت: خوشبختانه منطقه تربت حیدریه به دلیل ورود بخش خصوصی و راه اندازی این زنجیره ارزش افزوده دارای ظرفیت است. فعالیتهای کارخانه قرمز طلا و جامعه دانشگاهی. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس ؛ اسماعیل قادری فر ، معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان تعاون روستا صبح امروز در حاشیه بهره برداری از اولین مرکز خرید حامی زعفران ایرانی در تربت حیدریه اظهار داشت: و افزایش کار در مناطق روستایی از طریق فعالیت های اقتصادی.

وی بر ضرورت راه اندازی زعفران و زنجیره ارزش افزوده در تربت حیدریه تأکید کرد و گفت: خوشبختانه منطقه تربت حیدریه به دلیل ورود به بخش خصوصی و فعالیت های کارخانه طلای سرخ و فعالیت این ظرفیت را دارد که این زنجیره ارزش افزوده را راه اندازی کند. جامعه دانشگاه.. “

قادری فر گفت: با توجه به ظرفیت دانشگاهی که در تربت حیدریه فراوان است ، ابتدا باید به زعفران از نظر ارزش افزوده این طلای قرمز نگاه کنیم و بر این اساس برای رشد تربت حیدریه ضروری است. مرکز تبدیل شدن به مرکز نوآوری زعفران ایران “

معاون وزیر جهاد گفت: ماموریت سازمان تعاون روستایی ورود جدی و م effectiveثر به زنجیره ارزش زعفران به همراه بخش خصوصی برای تغییر آن به نفع مردم و کشاورزان است.

وی از برند محصول زعفران از ایران به عنوان یکی از اجزای مهم ورود به بازارهای جهانی یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه مرکز تولید این محصول ایران است ، باید از مارک تجاری موسوم به ایران برای بدست آوردن ضریب نفوذ بازارهای جهانی “

قادری فر خاطرنشان کرد: زنجیره روغن کاری زعفران با فناوری جدید باید هدفمند و قانونی دنبال شود.

معاون وزیر جهاد گفت: بزرگترین افتخار مجموعه طلای سرخ در تربت حیدریه ، که همراه اسک جهان خواهد بود ، روشنایی خانه مزرعه است و این ارزش و رسالت ذاتی قابل توجه نهادهای حاکم بر آن است. ، که برای انسان مفید است. “استفاده کنید.

تولیدکنندگان زعفران شایعات را نادیده می گیرند / دولت تصمیم گرفت بسته حفاظتی زعفران را اجرا کند

نماینده تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی به دو دلیل عمده برای نوسانات قیمت بازار زعفران اشاره کرد و افزود: وضعیت قانونی به آن داده شد و آنها از فضای ایجاد شده استفاده کردند. می توان به دو دلیل اصلی وضعیت زعفران در سال های اخیر اشاره کرد.

محسن زنگنه گفت: اقتصاد یک کار منظم نیست و باید در مسیر درست پیش برود. سال گذشته ، ما با تعدادی از موسسات موسوم به زعفران که حداقل 500000 میلیارد تن فولاد در سبد افراد دور میز داشتند ، روی میز زعفران نشستیم و به آنها اعتماد کردیم. “ما این کار را کردیم ، اما در طول راه متوجه شدیم که نمی توان خاطره ای روی دیوار این افراد نوشت.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه را از سال گذشته تقویت کرده ایم ، گفت: اکنون قیمت زعفران بالغ بر 26 میلیون تن است که بخشی از آن به دلیل کمبود محصول است اما یک ماه پیش در بسته کمک زعفران از وزارت سیاست جهاد کشاورزی و محدودیت قیمت تضمینی 20 ما 1.5 میلیون تن برای نگین اعلام کرده ایم که قیمت حمایتی و حمایتی است و اگر کشاورز نتواند زعفران خود را با قیمت بالاتری بفروشد ، تا پایان شهریور سال آینده او جایی برای خرید محصول خود با قیمت پایین تر.

این نماینده مجلس از کشاورزان خواست به شایعات توجه نکنند ، زیرا حداقل 5 هزار میلیارد تن اعتبار برای حمایت از خرید زعفران تامین شده است و دولت مصمم و کوشا است.

منطقه تربت حیدریه شامل شهرهای تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه با بیش از 22000 هکتار زعفران ، بزرگترین تولید کننده این محصول در جهان محسوب می شود.

قدری فر ، معاون وزیر و سرپرست تعاونی روستا ، صبح امروز در سفر یک روزه خود به تربت حیدریه اولین مرکز پشتیبانی زعفران را افتتاح کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید