قیمت خرید ساپورت زعفران 41 میلیون تومان تعیین شد


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897435

زنگنه از اعلام قیمت خرید ساپورت زعفران امسال خبر داد و افزود: قیمت ساپورت زعفران برای یک کیلوگرم نگین مرغوب 41 میلیون و 215 هزار تومان تعیین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: دومین جلسه کمیته قیمت گذاری و سیاست های حمایتی محصولات کشاورزی با موضوع زعفران پس از بحث های فراوان در خصوص حمایت ها برگزار شد. قیمت زعفران در سال بعد جمع بندی و رفع شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد 3 هزار میلیارد اعتبار از جدول تبصره 14 بودجه سال 1401 به عنوان یارانه تسهیلات استفاده شود و با اهرم یکی از بانک های کشور، تسهیلات کم هزینه تا سقف 50 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شود. در اختیار کشاورزان و همچنین خریداران باید با رعایت حداقل قیمت مورد تایید قرار گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای تشویق سرمایه گذاران و صندوق های سرمایه گذاری به فعالیت در حوزه زعفران و تقویت بورس زعفران باید از ابزارهای بازار سرمایه از جمله وارانت استفاده شود.

زنگنه تصریح کرد: شرکت تعاونی روستا در صورت نیاز باید عملیات حمایت از خرید از طریق سندیکاها را انجام دهد و اولویت حمایت از بخش خصوصی است.

وی بیان کرد: بر اساس میانگین هزینه های تولید حاصل از معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و مطابق با سود متعارف برای کشاورز، قیمت حمایتی یک کیلوگرم ناگین مرغوب 41 تعیین شد. میلیون و 215 هزار تومان .

نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات بیان کرد. این قیمت کف قیمت بوده و بر اساس پیش بینی ها و تجربه سال گذشته، احتمال می رود قیمت زعفران در سال زراعی آینده به بیش از این مقادیر برسد.

وی گفت: پیشنهادات این کمیته برای تایید نهایی به هیات تنظیم قیمت گذاری و سیاست های حمایتی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید