آغاز نهضت تولید فولادهای خاص و پر آلیاژ در فولاد مبارکه


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1913240

فولاد مبارکه از گامی بلند در صنعت فولاد کشور خبر داد.

جلسه کمیته مدیریت فولاد مبارکه روز شنبه 30 آبان ماه با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت در محل سالن کنفرانس مرکز تحقیقات فولاد مبارکه به منظور بررسی عملکرد شرکت طی ماه گذشته و نیمه اول آبان و با تجزیه و تحلیل نقاط قوت و زمینه های قابل ارتقا در مناطق تولیدی برنامه های توسعه و آتی شرکت انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیرعامل فولاد مبارکه در این جلسه پس از استماع گزارش های معاونان و مدیران این شرکت اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع ایمنی، توجه همه کارکنان و پیمانکاران این شرکت را به دنبال دارد. رهنمودهایی در این زمینه به حداکثر می رسد و همچنان تاکید می شود که سلامت کارکنان از همه مهمتر است. سرمایه این شرکت یکی از اولویت های فولاد مبارکه است. در این راستا، اگرچه نتایج نشان می دهد که فرآیند به درستی انجام می شود، اما باید پیش بینی ها، بازرسی ها و برنامه ریزی های جامع تری برای بهبود عملکرد ایمنی داشته باشیم.

محمد یاسر طیب نیا در بخشی دیگر از سخنان خود با ابراز خرسندی از روند افزایشی کیفیت محصولات و همچنین تولید محصولات باکیفیت و خاص در این شرکت، گفت: این روند نشان می دهد که همه همکاران به نیاز و مزایای آن پی برده اند. تولید محصولات با کیفیت مختلف؛ بنابراین، به یاد داشته باشیم که هر محصولی که تولید می کنیم باید همچنان مطابق با سفارش و درخواست مشتری و نیازهای روزانه بازار باشد.

وی در همین زمینه اظهار داشت: آغاز حرکت تولید فولادهای خاص و پر آلیاژ در فولاد مبارکه بسیار ارزشمند است و گامی بلند در صنعت فولاد کشور محسوب می شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: از نظر مصرف، آمارها نشان می دهد که مصرف برق این شرکت در 7 ماهه اول سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل با وجود تولید بیشتر کاهش یافته است. این امر می تواند نقش بسزایی در کاهش قیمت نهایی و مصرف بهینه داشته باشد.

طیب نیا تامین مواد اولیه را یکی از بزرگ ترین چالش های پیش روی تولیدکنندگان فولاد کشور و حتی بزرگترین تولیدکنندگان فولاد دنیا دانست و گفت: علاوه بر اقدامات دولت، همکاران معاونت معادن نیز باید در دستور کار قرار گیرند. در زمینه پروژه های اکتشافی و اکتشافات و تامین تجهیزات معدنی بهتر برنامه ریزی کرده و فعالیت بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخشی دیگر از سخنان خود بر ساخت هر چه سریعتر پروژه نورد گرم شماره 2 فولاد مبارکه تاکید کرد و اظهار داشت: تا زمانی که این واحد ساخته نشده و وارد زنجیره تولید نشود، باید برنامه ریزی و هدفمندی بیشتری داشت. بازاریابی داخلی و صادراتی در شرایطی که رکود در بازار جهانی و ملی حاکم است، باید با تمام توان روی تولید محصولات و محصولات با کیفیت بهتر و ارزش افزوده بیشتر تمرکز کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه با ارزیابی پروژه هایی که برای کاهش مصرف انرژی، آب و مواد نسوز و همچنین افزایش تولید محصولات سفارشی در بخش های مختلف این شرکت اجرا شده است، تصریح کرد: علاوه بر تنوع و کیفیت محصول یکی دیگر از عوامل موثر بر حضور موفقیت در بازارهای جهانی و پایداری شرکت در شرایط سخت کاهش قیمت نهایی محصول است که جای توجه جدی تری دارد.

طیب نیا تامین به موقع تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولید را یکی از نیازهای این شرکت دانست و گفت: همکاران حوزه بومی سازی و خرید این شرکت اقلام مورد نیاز خطوط تولید و تعمیرات را در کوتاه ترین زمان ممکن تامین کنند. تا کارگران خط تولید بدون دغدغه به سمت تولید بروند.

وی با توجه به این سوال که ممکن است در فصول سرد سال مجددا با محدودیت گاز مواجه شویم، خاطرنشان کرد: باید اقدامات لازم و کافی را برای تامین و تولید آهن اسفنجی مرغوب در صورت لزوم انجام دهیم.

لازم به ذکر است در این جلسه معاونین و مدیران مربوطه گزارشاتی در زمینه ایمنی شرکت، شرایط و وضعیت کیفی محصول، عملکرد زیر مجموعه های اداره بهره برداری شامل تولید آهن، تولید فولاد و ریخته گری مستمر ارائه کردند. ، نورد گرم، نورد سرد و مجتمع فولاد صبا، برنامه ها و دستاوردهای این شرکت در حوزه های مدیریت سیستم ها و فناوری اطلاعات در حوزه هایی مانند نورد سرد و معایب اقتصادی و مالی و معدنی را ارائه کردند که مورد توجه مدیرعامل و سایر معاونین قرار گرفت. و مدیران اجرایی حاضر در جلسه.

دیدگاهتان را بنویسید