آغاز واکسیناسیون نوبت سوم توسط کادر پزشکی در خراسان شمالی / جزئیات واکسیناسیون افراد بالای 60 سال

ساعت: 16:52
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782050

رئیس اداره بیماری های واگیر خراسان شمالی اعلام کرد؛

فیض الله برزگر گفت: افراد بالای 60 سال که دو بار از واکسن غیرفعال (سینوفارم، واکسن بهارات و کویاران برکت) استفاده کرده اند واکسن سوم ترجیحا مشابه اول (غیرفعال) را با فاصله 4 ماه دریافت کنند. بار دوم بگیر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فیض الله برزگر، رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگو با عصرترک، جزئیات نوبت سوم واکسن کرونا را اعلام کرد و گفت: و کوایران برکات باید نوبت سوم واکسن را دریافت کنند. ، ترجیحاً همان دوز اول (غیرفعال) چهار ماه پس از دوز دوم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ مستند علمی برای دریافت دوز چهارم واکسن به ویژه واکسن های مورد استفاده در کشور وجود ندارد، بنابراین دریافت دوز چهارم توصیه نمی شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که افرادی که به دلیل اضطرار سفر و عدم دریافت نوع واکسن دریافتی از کشور مقصد دچار مشکل می شوند، گفت: برای این افراد کمیسیونی سه نفره شامل اعضا با تشخیص دانشگاه یا پزشکی مدرسه در سراسر کشور تشکیل و مجوز یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا به عنوان نوبت دوم یا سوم به صورت موردی و پس از دادن هشدارهای لازم در خصوص عوارض احتمالی و کسب رضایت آگاهانه از فرد.

وی حداقل فاصله بین دریافت واکسن برای بار دوم و سوم در یک ماه را بیان کرد.

برزگر ادامه داد: واکسیناسیون نوبت سوم کادر درمانی و مبتلایان به بیماری های خاص هم اکنون در استان در حال انجام است.

وی گفت: افراد بالای 60 سال که واجد شرایط دریافت نوبت سوم واکسن هستند می توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید