افراد بالای 18 سال برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند/ پوشش واکسیناسیون در علوم پزشکی سمنان به 82 درصد رسیده است.

ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795181

کامران قدس گفت: در حال حاضر افراد بالای 18 سال بعد از گذشت 3 ماه از تزریق نوبت دوم می توانند نوبت سوم را شروع کنند که در حال حاضر سبد واکسیناسیون ما شامل واکسن های خارجی و داخلی مطلوب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان صبح امروز در گفتگو با رسانه ها و تشریح وضعیت عروق کرونر مجتمع تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: دانشگاه; از ابتدای اپیدمی کرون، 18843 نفر با احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در بیمارستان های تحت حمایت دانشگاه بستری شده اند.

القدس با بیان اینکه آزمایش 10804 نفر از زمان شروع همه‌گیری کرونا مثبت شده است، گفت: متاسفانه 1498 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، وی دو دست در کنترل بیماری عروق کرونر قلب دارد. اولی رعایت رویه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و دومی واکسیناسیون است که از شدت بیماری و مرگ جلوگیری می کند.

وی از تزریق 682 هزار و 948 دوز واکسن در محدوده تحت پوشش دانشگاه خبر داد و افزود: دوز.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با استناد به آمار کلی واکسیناسیون، اذعان داشت: 92 درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه دوز اول و 82 درصد دوز دوم واکسن دریافت کردند. نرخ واکسیناسیون در سراسر کشور در حال حاضر به 60 درصد رسیده است. از این نظر ما از آسیا جلوتر هستیم. نرخ واکسیناسیون در آسیا اکنون 52 درصد است.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت ابتدا گفته بود که اگر 85 درصد جمعیت واکسینه شوند، تاج محدود می شود، اما در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت 80 درصد را دارد. اعلام شد؛ و اکنون کمتر از 60 درصد از جمعیت جهان واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه در مقطعی گفته می شد افراد 60 سال به بالا باید 6 ماه بعد از تزریق دوم دوز سوم را تزریق کنند، یادآور شد: در حال حاضر افراد بالای 18 سال بعد از تزریق دوز دوم، 3 ماه بعد تزریق می کنند. آنها می توانند دوز سوم را تزریق کنند. در حال حاضر مجموعه واکسیناسیون ما شامل واکسن های خارجی و داخلی مطلوب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ کشور جهان به آمیکرون مبتلا هستند، گفت: در بسیاری از کشورها آمیکرون از خارج وارد نمی شود، بنابراین به نظر می رسد علاوه بر تعاملات خارجی که می تواند باعث ورود آمیکرون به کشورها شود، خود ویروس جهش می یابد. آمیکرون شدت انتقال بالاتری دارد اما نرمتر از سویه های دیگر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید