60 درصد از جامعه هدف دانشگاه علوم پزشکی سمنان دوز سوم را دریافت کردند

ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1800001

سید سعید کسائیان گفت: تاکنون 60 درصد از جامعه هدف دانشگاه علوم پزشکی سمنان دوز سوم و حدود 21 درصد از جامعه عمومی نوبت سوم را دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید سعید کسائیان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در خصوص وضعیت آمیکرون در مجتمع تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان به خبرنگار مرآت گفت: سویه جدید آمیکرون نسبت به دلتا علائم کمتری دارد و ممکن است موارد مثبت داشته باشد. اما خوشبختانه تا به حال حتی یک مورد بستری در دانشگاه علوم پزشکی سمنان مشاهده نشده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تایید کرد: تمامی موارد مشکوک آمیکرون بررسی، نمونه برداری و به تهران منتقل می شود که تاکنون منفی بوده و تنها یک مورد به تهران منتقل شده است اما هنوز پاسخ نهایی ارسال نشده است. …

کسائیان با بیان اینکه خوشبختانه روند استقبال مردم از دریافت نوبت سوم تاکنون بسیار عالی بوده است، افزود: 60 درصد از جامعه هدف دانشگاه علوم پزشکی سمنان نوبت سوم و حدود 21 درصد از کل جمعیت تحت پوشش دانشگاه دریافت کردند. علوم پزشکی سمنان سومین نوبت را دریافت کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای تمام افراد بالای 12 سال می توان نوبت سوم تزریق کرد، فرآیندی که برای مصونیت کامل نسبت به واکسن ضروری نیست و در مرحله اول و دوم واجد شرایط واکسن خاصی نیست.

وی با بیان اینکه 5.5 درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هنوز دوز اول را دریافت نکرده اند، گفت: احتمال جهش ویروسی در دنیا ممکن است از این افراد نشات بگیرد و از این رو خوشحالیم که این افراد واکسینه می شوند. آنها می آیند و ما به آنها اطمینان می دهیم که بعد از تزریق واکسن عوارض جدی نخواهند داشت.

کسائیان افزود: به گفته کارشناسان و کارشناسان، در صورت کاهش وضعیت رعایت پروتکل ها و ادامه عادی سازی، به احتمال زیاد در هفته های آتی شاهد ششمین پیک خواهیم بود و باید همچنان رعایت پروتکل ها را مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید