آغاز ورزش همگانی درون استانی به همت سیستان و بلوچستان


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910602

همت الله بسطامی از آغاز ورزش همگانی در استان با میزبانی سیستان و بلوچستان به عنوان پایلوت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، همت اله بسطامی مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور هدف از حفظ این مقوله از ورزش های همگانی را تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت احیای بومی و بومی می داند. ورزش و بیان کرد: ترویج ورزش، بومی و بومی استانی در بین نسل جوان و دانش آموزان کشور علاوه بر ایجاد نشاط و پویایی در بین دانشجویان می تواند در حفظ و انتقال فرهنگ نیز موثر باشد و دانشگاه پیام نور ، در برنامه ای هدفمند در نظر دارد این دسته از ورزش های همگانی را در 31 استان کشور انجام دهد.

وی افزود: مخاطب ما جوانانی هستند که به دلیل شیوع ویروس کرونا به شبکه های مجازی سمی رانده شده اند و برگزاری این همایش ها که جنبه فرهنگی و ورزشی دارد و ریشه در آداب و رسوم مردم دارد می تواند نقش موثری در هدایت داشته باشد. و بازگشت نشاط و مشارکت دانشجویی به دانشگاه ها.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور بیان کرد: برنامه های متنوع این همایش فرهنگی ورزشی در قالب زمین های ورزشی مناسب استان سیستان و بلوچستان است؛ در این همایش با توجه به ظرفیت های موجود در استان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است. طناب کشی، چوب کشی، کبادی، کشتی محلی و غیره و همچنین فعالیت های فرهنگی در قالب؛ لباس های سنتی، غذاهای سنتی، صنایع دستی و … طراحی و سازماندهی می شوند.

بسطامی گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی در سراسر کشور، بهترین ظرفیت و پتانسیل را برای برگزاری همایش های فرهنگی ورزشی مناسب هر استانی دارد و آمادگی خود را برای میزبانی از تمامی دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم در داخل استان اعلام می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید