آغاز پروازهای اربعین از 19 شهریور در مازندران/تخصیص برخی پروازها به موسسات صحیح نیست.


ساعت: 09:27
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895188

قیمت بلیت اتوبوس برای جابجایی زائران اعلام شد؛

طبق اعلام مسئولان استانی، پروازهای خروجی اربعین از فرودگاه بین المللی ساری از 19 شهریور آغاز و تا 24 شهریور ادامه دارد و شایعه اختصاص برخی پروازها به موسسات صحت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; طبق اعلام مسئولان استانی، پروازهای خروجی اربعین از فرودگاه بین المللی ساری از 19 شهریور آغاز و تا 24 شهریور ادامه دارد و شایعه اختصاص برخی پروازها به موسسات صحت ندارد.

سعدالله وطن خواه مدیرکل فرودگاه های مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پروازهای اربعین از فرودگاه بین المللی ساری از 19 تا 24 شهریور انجام می شود.

وی افزود: هفت تا هشت پرواز رفت و برگشت برای زائران مازندرانی در ایام اربعین در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرودگاه های مازندران خاطرنشان کرد: پروازهای رفت و برگشت نیز از ۶ شهریور تا ۱۰ شهریور انجام می شود.

وطن خواه ادامه داد: مبدا و مقصد تمامی پروازهای اربعین فرودگاه ساری است.

وی در خصوص قیمت بلیت هواپیمای ویژه اربعین برای زائران مازندرانی پاسخ داد: در حال حاضر طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت مسافران ۶ میلیون تومان است.

مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: حدود 1000 زائر مازندرانی از فرودگاه ساری به عراق منتقل می شوند و به همین میزان برای پرواز برگشت پیش بینی شده است.

وطن خواه تصریح کرد: در صورت وجود تقاضای سفر بیشتر، شرکت هواپیمایی آماده برنامه ریزی و افزایش پروازها در مسیر ساری – نجف و برگشت است.

وی خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل صادره، زائران باید دو نوبت واکسیناسیون و همراه داشتن تاییدیه سفر لازم را داشته باشند، همچنین تاییدیه منفی تست PCR و ویزای معتبر صادر شده از کشور عراق از جمله الزامات سفر است.

مدیرکل فرودگاه های مازندران یادآور شد: افرادی که مدارک مذکور را در حین تردد در فرودگاه به همراه نداشته باشند از سفر جلوگیری می شود.


گشت ها به صورت شبانه روزی مسیر را زیر نظر دارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران همچنین از اعلام نرخ مصوب بلیت اتوبوس زائران اربعین در استان خبر داد.

حسن جهانیان از انتقال زائران اربعین با ناوگان اتوبوسرانی عمومی بر اساس قیمت های مصوب اعلام شده در سه پایانه مسافربری ساری، چالوس و تنکابن خبر داد.

جهانیان گفت: نرخ مصوب بلیت سفر اربعین از ساری به مرز مهران برای اتوبوس های 25 نفره 607 هزار تومان، اتوبوس های 32 نفره 511 هزار تومان و اتوبوس های 44 نفره 415 هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: نرخ بلیت چالوس تا مرز مهران برای اتوبوس های 25 نفره 607 هزار تومان، اتوبوس های 32 نفره 592 هزار تومان و اتوبوس های 44 نفره 480 هزار تومان است.

به گفته جهانیان، اتوبوس های 25 نفره 744 هزار تومان، اتوبوس های 32 نفره 627 هزار تومان و اتوبوس های 44 نفره 508 هزار تومان از تنکابن تا مرز مهران اعلام شد.

این مسئول افزود: سایر استان ها می توانند در صورت مشاهده تخلف، مراتب را به نمایندگان مستقر در پایانه ها اطلاع دهند و یا با تماس با سامانه 141 تخلف را گزارش کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: ایمنی سفر زائران اربعین را در نظر گرفته ایم و در این زمینه مسیرهای پرتردد اربعین را بررسی و نقاط پرحادثه را ایمن سازی کرده ایم.

وی تاکید کرد: گشت های اربعین به صورت 24 ساعته مسیر را رصد می کنند تا زائران به سلامت به مقصد برسند.

* اختصاص هفت پرواز برای خروج زائران از مازندرانی

مرتضی نوربخش مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: به منظور تسهیل در تردد مردم برای حضور در اربعین حسینی، پروازهای عراق به این استان ساماندهی شده است. وی گفت: با اقدامات و تلاش های بعدی استاندار مازندران هفت پرواز برای عزیمت زائران حسینی به آن استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: تمامی این پروازها برای اعزام مردم برای حضور و شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق اختصاص یافت.

به گفته مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران، فروش بلیت هواپیمای این مراسم از ساعت 8 صبح امروز آغاز شده و تاکنون برای 400 نفر بلیت صادر شده است.

وی از علاقمندان و ایثارگران خواست برای پرهیز از هرگونه دلالی و میانجیگری به دفتر اعلام شده این شرکت هواپیمایی در ساری مراجعه کنند.

به گفته نوربخش، مردم در زمان خرید بلیت گذرنامه خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: خرید بلیت این پروازها از خود ایثارگر یا یکی از اعضای فرست کلاس امکان پذیر است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: تمامی این پروازها با تاکید استاندار برای استفاده مردم مازندران رزرو شده و هیچ پرواز دیگری در مازندران وجود ندارد.

وی از پیگیری و تلاش مسئولان برای اختصاص پروازهای جدید خبر داد و افزود: شایعه سازی در خصوص اختصاص برخی پروازها به موسسات صحت ندارد و همه این پروازها در دسترس همه مردم است.

وی ادامه داد: در صورت اختصاص پروازهای جدید برای استفاده همه مردم مازندران خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل حج و زیارت مازندران، تاکنون حدود 83 هزار نفر از استان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید