آقای نماینده! اینقدر با روحیه بازنشستگان بازی نکنید

آقای نماینده!  اینقدر با روحیه بازنشستگان بازی نکنید
این را خبرگزاری فارس گزارش داد. من دوباره این خبر را خواندم و به این نتیجه رسیدم که یا این نماینده نمی داند حقوق و مستمری از بیمه خود کارگران است و فکر می کند از بودجه دولتی استفاده می کند، پس دولت حق دارد به آنها بدهی بدهد. مستمری بگیران یا به معنای عدالت است. دیگری می فهمد که این افزایش تدریجی در جهت عدالت به حساب می آید.

برای این بزرگوار و دیگر همکاران محترمش باید گفت برای هزارمین بار مستمری بگیر تامین اجتماعی از پس انداز خود بهره مند می شود. عدالت در منطق اسلامي هرگز به معناي «تساوي» نيست، بلكه به معناي «قرار دادن امور» است. همه چیز را در جای خود قرار دهید. همان که مولا علی (ع) در حکمت ۴۳۷ بدان چنین تصریح می‌فرماید: “الْعَدْلُ یَضَعُ الْأُمُورَ مَوَاضِعَهَا، وَ الْجُودُ یُخْرِجُهَا مِنْ جِهَتِهَا؛ وَ الْعَدْلُ سَائِسٌ عَامٌّ، وَ الْجُودُ عَارِضٌ خَاصٌّ؛ فَالْعَدْلُ أَشْرَفُهُمَا وَ أَفْضَلُهُمَا؛ عدالت، هر چیز را به جاى خود «او آن را می بخشد و سخاوت آن را از جای خود می گیرد. عدالت حافظ همه است و سخاوت فقط شامل کسی می شود که آمرزیده شده باشد. پس عدالت ارجمندتر و بالاتر از سخاوت است.»

توجه به این نکته ضروری است که تصمیم گیرندگان و تصمیم گیران باید نسبت های یکسانی را در زمانی که افراد بیمه های متفاوتی دارند استفاده کنند. کسي که يک بار بيمه پرداخت کرده است، بايد بر اساس انصاف بيمه و عدالت شرعي داشته باشد و کسي که هفت بار پرداخت کرده، بايد هفت بار دريافت کند. این یک سرمایه گذاری شخصی و نمونه کامل همه حقوق بشر است. دولت حق ندارد پردازنده حداکثری را از روی میز بردارد و حداقل پردازنده را در جیب خود بگذارد.

برای اداره امور کارگر حداقل دستمزد، دولت و مجلس باید برای ارتقای سطح زندگی او با هم همکاری کنند. بین بودجه بیت المال دو هزار فرسنگ اختلاف است نه حقوق مردم. اگر حذف حداکثر پرداخت کننده از جیب به نفع حداقل پرداخت کننده عادلانه تلقی می شود، اجازه دهید از حقوق آنها کسر و به حقوق کارکنان مجلس اضافه شود. این تازه از بیت المال است و به عدالت نزدیکتر!

دیدگاهتان را بنویسید