اخلاق و روحیه جهادی دو ویژگی اصلی نماینده عالی دولت در استان قم


ساعت: 17:59
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893891

علاوه بر روحیه اخلاقی می توان به روحیه جهادی وی نیز اشاره کرد.شاهچراگی چه در دوران خدمت سربازی به عنوان فرمانده سپاه قم و چه در حال حاضر در زمان خدمت، همواره سعی داشته در میدان عمل و خط مقدم خدمت کند. استاندار استان قم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم فردا، نزدیک به 9 ماه از حضور محمدتقی شاهچراگی به عنوان استاندار قم می گذرد. در واقع استان قم یکی از آخرین استان هایی است که نماینده دولت منتخب دارد. شاهچراگی علیرغم این کشمکش ها در این دوران کار نسبتاً موفقی داشت.

در گام اول جابجایی یا ابقای مدیران ارشد استان یکی از برنامه های وی بود، اما دولت فعلی از نظر دیدگاه و تفکر مدیریتی با دولت یازدهم و دوازدهم 180 درجه تفاوت داشت و این حق طبیعی دولت بود. مدیرانی را انتخاب می کند که همسو با او هستند.

در این میان شاهد تسریع در جابجایی استانداران نبودیم، بنابراین در بسیاری از نهادها استانداران با طرحی منصوب شدند که اجرای آن در چند ماه نیز قابل دفاع بود.

در واقع اخلاق یکی از مولفه های شاهچراگی است که حتی یکی از معاونانش در نشست خبری دولت به آن اشاره کرد.

صرف نظر از وضعیت عملکرد دولت در مرکز یا استان ها در سال گذشته، یکی از ویژگی های مدیران کشورمان انتقاد از مدیران قبلی است، به ویژه اینکه دولت دوازدهم به آن توجه کرده است. روند مسائل سیاست خارجی و رفع تحریم های سرکوبگرانه و در عمل از مذاکرات هسته ای جلوتر بود.

اما علیرغم این عادت نامناسب در بین مدیران کشور، استاندار قم هرگز نخواست با انتقاد از عملکرد مدیران گذشته از فشارهای وارده بر خود بکاهد و یا مردم را ناامید کند، زیرا می‌دانست که برخی از مدیران استانی در این مدت از وی چیز زیادی نشنیده‌اند. در ماه های گذشته استاندار سابق نداشتند، بنابراین در آخرین روز کاری بهرام سرمست این موضوع به صورت علنی در پست استانداری قم مطرح شد.

این در حالی است که علاوه بر روحیه اخلاقی می توان به روحیه جهادی وی نیز اشاره کرد.شاهچراگی چه به عنوان فرمانده ارتش در خدمت ارتش بوده است، همواره تلاش می کرد در میدان عمل و خط مقدم خدمت کند. سپاه قم یا الان که استاندار استان قم است.

وی در آن زمان که فرماندهی سپاه را بر عهده داشت شخصاً از روستاها و مناطق سیل زده که بر عهده سپاه قم بود بازدید و پیگیری های لازم را انجام داد و یا در جمع رزمندگان دلیر. از سپاه قم در مرزهای شمال غربی که در خط مقدم درگیری با اشرار حضور داشتند.

رویه و رویکرد او نه تنها تغییر نکرد بلکه با حضور استاندار دوچندان شد و این اهمیت را می توان در برنامه ها و نمایش های او در زمین مسابقه دید.

در پایان باید به این نکته نیز اشاره کرد که در استانداری قم ضعف‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد که باید در سال دوم سیزدهم شاهچراگی برطرف شود، چرا که عدم رفع این نقاط ضعف ممکن است عملکرد و نتایج درخشان فرمانداری فقید قم را خدشه‌دار کند. شعاع را قرار دهید

عباسعلی محمدی خبر داد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید