آلبورگ یکی از بهترین استان ها در تولید گندم است.

ساعت: 16:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792143

محمدصادق هاشمی گفت: البرز اکنون یکی از استان های برتر در تولید گندم است اما به دلیل بی مهری کشاورزان و مشکلات اقلیمی، کشت این محصول در البرز نسبت به گذشته کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: استان البرز در چند سال اخیر یکی از استان های پیشرو در تولید گندم بوده است.
محمدصادق هاشمی ادامه داد: البرز همچنان یکی از استان های برتر در تولید گندم است اما به دلیل بی مهری کشاورزان و مشکلات اقلیمی، کشت این محصول در البرز نسبت به گذشته کاهش یافته است.
وی افزود: کشاورزان البرزی زمین های حاصلخیز خود را با توجه به اقلیم استان به کشت زعفران یا داروهای گیاهی تغییر داده اند.
این کارشناس تصریح کرد: از سوی دیگر میزان بارندگی در استان در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است و گندم محصولی بارانی است که با آب باران آبیاری می شود.
هاشمی گفت: گندم یکی از محصولاتی است که دولت خریداری می کند و واقعا قیمت خرید آن بسیار پایین است و هزینه های کشاورزان تامین نمی شود.
وی ادامه داد: شرایط اقتصادی و تورم باعث افزایش هزینه ها برای هر خانوار شده است و کشاورز با برداشت محصول امرار معاش می کند که در صورت عدم رضایت از ادامه آن خودداری می کند.
وی گفت: دولت باید از کشاورزان برای افزایش تولید گندم در کشور حمایت کند تا مجبور به واردات این محصول اساسی نباشیم.
هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان استانی به دلیل مناسب نبودن هزینه ها و درآمدهایشان از وضعیت فعلی به شدت ناراضی هستند بنابراین این شغل را رها می کنند و سراغ شغل دیگری می روند و این آسیبی است که جبران نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید