آلودگی هوای اراک همچنان رکوردشکنی می کند/ 111 روز ذرت معلق و آلاینده ها!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آلودگی هوا در این روزهای سرد سال بیش از هر زمان دیگری به جسم و روح مردم کلانشهر اراک مربوط می شود و اکنون دوباره شاخص های کیفی هوای این شهر برای چندین روز متوالی شرایط ناسالم را نشان می دهد، شاخص کلی کیفیت هوا. در اراک ساعت 9 صبح امروز (شنبه 29 آبان ماه) عدد 156 زمان را نشان می دهد. ناسالم در آن زمان هوای شازند و ساوه در وضعیت قابل قبولی قرار داشت.

بر اساس اعلام مرکز پایش هوای سازمان محیط زیست، آلاینده اصلی مانند روزهای گذشته ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون هستند که از منابع مختلفی مانند سوخت های فسیلی، گرد و غبار و صنایع ناشی می شوند. برای مدت طولانی آسمان اراک را اشغال کرده است.

از امسال تنها 7 ماه می گذرد اما تعداد روزهای ناسالم در اراک به 111 روز متوالی رسیده است و این یعنی هوای مردم اراک بیش از دو برابر سال گذشته پر از مواد شیمیایی خطرناک است. وضعیت جدی و بسیار نگران کننده ای است و زمانی جدی تر می شود که بر اساس آمار، شاخص کیفیت هوای این شهر به ویژه امسال به ندرت حتی در وضعیت قابل قبولی باشد.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان مرکزی مجموع روزهای ناسالم اراک در سال جاری با افزایش 500 درصدی نسبت به سال گذشته به 111 روز رسیده است و اراک پس از کرج و اهواز سومین کلانشهر آلوده کشور است.

d9aa3953 16e8 4f5d b842 e4cc9fb8dbb0 خبر خاکستری

افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و افراد مسن بیشتر در معرض آسیب قرار گرفتن در معرض هوای آلوده هستند.حتی افراد سالم نیز در مواجهه با سطوح بالای آلاینده ها علائم تنفسی را تجربه می کنند، اما بسیار واضح است که آلودگی طولانی مدت می تواند عوارض جدی داشته باشد. پیامدهای سلامتی دارد و تصمیم گیران ملی و استانی را در این زمینه می طلبد.

اکیدا توصیه می شود در صورت آلودگی هوا تا حد امکان گروه های آسیب پذیر اعم از سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی از خانه خارج نشوند و سایر افراد از فعالیت های شدید در فضای باز پرهیز کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید