آمار عجیب مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در اراک/ آلاینده ها در سال 1400 جان 500 نفر را گرفتند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، از میانگین شاخص ذرات معلق زیر 2.5 میکرون در 27 کلان شهر کشور با جمعیتی حدود 35 میلیون نفر، مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در بزرگسالان تقریباً برآورد شده است. 21000 در دهه 1400.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و افراد مسن بیشتر در اثر قرار گرفتن در معرض هوای آلوده به ویژه آلاینده های گازوئیل آسیب می بینند.علائم و عوارض آن تنفسی است، اما واضح است که آلودگی طولانی مدت می تواند عواقب جدی برای بدن داشته باشد. سلامتی.


نیروگاه شازند به دلیل استفاده از سوخت گازوئیل به ویژه در فصول سرد سال یکی از مهمترین عوامل آلایندگی در شهرهای اراک و شازند محسوب می شود. تقریباً دو برابر حد استاندارد آلاینده SO2 را وارد هوا می کند. طبق آمار رسمی از 20 آبان ماه سال جاری تاکنون در این کارخانه 65 میلیون لیتر نفت کوره مصرف شد.

سال گذشته سوزاندن مازوت نیروگاه شازند از 18 آذرماه آغاز شد و تا 9 بهمن سال گذشته 475 میلیون لیتر مازوت در این نیروگاه سوخته بود.

علی علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک 17 آذرماه سال جاری در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی گفت: با همکاری معاونت بهداشتی و محیط زیست استان مرکزی وزارت بهداشت و مرکز تحقیقات هوا و تغییرات اقلیمی دانشگاه شهید بهشتی در 27 شهر کشور از جمله با توجه به آلودگی هوا و اثرات آن بر بیماری و مرگ و میر، کارهای تحقیقاتی در اراک انجام شده است که نتایج آن قابل توجه است.

علیمحمدی گفت: در شهرستان اراک با بیش از 600 هزار نفر جمعیت در سال 1400 متأسفانه بیش از 500 مورد مرگ و میر در اثر آلاینده ها به ثبت رسید که بیماری های انسدادی راه هوایی، سرطان ریه، سکته مغزی و سکته قلبی مهمترین آنهاست. .

وی تاکید کرد: هزینه های اقتصادی مرگ و میر ناشی از مواجهه با ذرات معلق چند برابر سودآوری تولید برق و صنایع است.

معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: اراک یکی از شهرهای پرخطر است و اصرار داریم که مشکل آلودگی هوای اراک در دستور کار اصلی دولت قرار گیرد.

به گزارش دیار آفتاب ؛ از ابتدای سال تاکنون 90 روز ناسالم در اراک به ثبت رسیده است و از این نظر اراک رتبه پنجم را در بین 8 شهر آلوده کشور دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید