آمار مسمومیت دانش آموزان در قم و بروجرد اعلام شد/ علت اصلی مسمومیت هنوز مشخص نیست!

آمار مسمومیت دانش آموزان در قم و بروجرد اعلام شد/ علت اصلی مسمومیت هنوز مشخص نیست!

سه ماه از مسمومیت سریالی و جنجالی دانش آموزان قم می گذرد، اما این معضل تنها مربوط به قم نیست، شهرهای دیگری مانند بروجرد و تهران نیز درگیر این مسمومیت هستند.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص تعداد دانش آموزان مسموم به خبرآنلاین گفت: تا 17 اسفندماه 799 دانش آموز در قم دچار مسمومیت خفیف شدند. برای بروجرد هم همان چیزی که امروز در جلسه مطرح شد، از 11 تا 20 اسفند، نزدیک به 400 دانش آموز دچار مسمومیت خفیف هستند.

مسمومیت سریالی دختران دانش آموز در استان قم همچنان ادامه دارد، اکنون سه ماه از اولین روز مسمومیت تعدادی از دختران در مدرسه می گذرد اما علت اصلی آن مشخص نیست. این در حالی است که طی دو هفته گذشته علاوه بر قم، مسمومیت دانش‌آموزان دختر در بروجرد نیز آغاز شده و اکنون به نظر می‌رسد رشته مسمومیت‌ها در حالی به دیوار تهران رسیده است که تعدادی از دانش‌آموزان در شهر پردیس گرفته شده‌اند. از مدرسه تا مراکز درمانی دیروز

مسمومیت مکرر دانش آموزان دختر در این مدرسه، شورای اسلامی شهر را بر آن داشت تا در این موضوع ورود کند. کلیباف، رئیس مجلس، در آنجا با حضور مسئولان اطلاعات استان، گزارش کاملی از استانداری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، مسئولان آموزش و پرورش استانی و کشوری و مسئولان وزارت بهداشت دریافت کردیم. بهداشت و پزشکی.”

وی ادامه داد: در پی گزارش دریافتی از سفر قم، روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش جلسه مشترکی برگزار کرد و نماینده وزارت اطلاعات نیز در این جلسه حضور داشت.
مسمومیت استنشاقی غیر قابل انکار است

نماینده مردم اصفهان درباره نتایج بررسی ها گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده مسمومیت گوارشی دانش آموزان منتفی است اما مسمومیت استنشاقی در بین آنها وجود دارد. اما با وجود اینکه فرضیه های مختلفی مطرح شده است، اما هنوز نتایج قطعی وجود ندارد، بنابراین علت آن همچنان در دست بررسی است، علت مسمومیت مشخص نیست، اما وجود مسمومیت غیرقابل انکار است. با توجه به جلسه امروز، به نظر می‌رسد گزارش وزارت بهداشت جامع‌تر بوده و اکثر نمایندگان حاضر بر قطعی نبودن گزارش سایر دستگاه‌ها موافق بوده‌اند.

شیخی درباره تاثیر مسمومیت بر دانش آموزان می گوید: بر اساس گزارش ها مسمومیت دانش آموزان بیشتر گذرا بوده و بین 15 تا 45 دقیقه علائم مسمومیت داشتند و این علائم پایدار نبود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص تعداد دانش آموزان مسموم شده می گوید: «تا 17 اسفندماه 799 دانش آموز در قم دچار مسمومیت خفیف شدند. در خصوص بروجرد، آنچه در جلسه امروز مطرح شد از 11 تا 18 اسفند نزدیک به 400 دانش آموز دچار مسمومیت خفیف شده اند.

وی در پایان تصریح کرد: به وزارتخانه ها و نهادهای ذیربط در موضوع پیشنهادی فرصت یک هفته ای داده شد تا نتایج تفصیلی بررسی های شورای اسلامی را ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید