آمار موفق پرسپولیس در دربی های آذرماه

فردا (شنبه 13 آذرماه) دربی 97 تهران بین استقلال و پرسپولیس برگزار می شود. به لطف تلاش سپاهان در سیرجان مقابل گل گهر، پرسپولیس با پیروزی بیست و ششم مقابل رقیب سنتی خود شانس صعود به صدر جدول را دارد و استقلال بهترین راه برای دور ماندن از مدعیان را پیروزی دربی می داند.

اگرچه استقلال در مجموع دربی را بیشتر احساس کرد اما آمار دیدارهای قبلی پایتخت نشان می دهد که آذرماه برای پرسپولیس خوشایندتر است و آخرین ماه پاییز سرخ شده است. سرخپوشان در آذرماه چهار بار در دربی پیروز شدند، یک بار شکست خوردند و تلاش دو تیم در یک دیدار با تساوی به پایان رسید.

استقلال یک – پرسپولیس یک

اولین تقابل استقلال و پرسپولیس در هازارد به دربی سیزدهم هازارد هجدهم در سال 1352 برمی گردد که در آن برنده ای وجود نداشت. در این دیدار که آلن راجرز و ریکوف پرسپولیس و تاج (استگلال) را هدایت کردند، همایون بهزادی در ابتدای نیمه دوم دروازه آبی ها را باز کرد اما کاپیتان علی جباری در دقیقه 70 گل تساوی را به ثمر رساند. در هر دو تیم چهره های مطرحی چون جعفر کاشانی، علی پروین، حسین کلانی، همایون بهزادی، ناصر حجازی، علی جباری، گلام حسین مظلومی و حسن روشن بازی کردند.

استقلال یک – پرسپولیس 2

سال بعد پانزدهمین دربی در 27 آذر 53 برگزار شد که این بار پرسپولیس رقیب خود را شکست داد. در آن مسابقه راجرز و ریکوف روی نیمکت دو تیم نشستند که گل گلام حسین مظلومی به تاج برای جبران گل های مرحوم صفر ایرانپاک و اسماعیل هجور رحیم پور کافی نبود و پرسپولیس انتقام شکست آن سال هورداد را گرفت.استگل.

تیم فوتبال استقلال، دربی پایتخت، تیم فوتبال پرسپولیس،

استقلال یک – پرسپولیس 2

در 18 آذر 1356، ورزشگاه آزادی میزبان دربی شماره 21 صوفیه بود. سرخپوشان در این دیدار که اولین شهر پرسپولیس با هدایت مهراب شاهروحی بود، سه سال پیش بر برتری خود مقابل استقلال تاکید کردند. صفر ایران پک با گل دقیقه 15 و 34 ستاره اصلی این دیدار بود و راه را برای ششمین پیروزی پرسپولیس در دربی هموار کرد. ولادیمیر ژکیچ، دومین مربی خارجی استقلال، استقلال را وارد بازی کرد و حسن روشن تک گل آبی ها را به ثمر رساند.

صفر استقلال – پرسپولیس یک

اولین دربی تهران در آذرماه پس از انقلاب اسلامی به 17 آذر 68، سی و یکمین دربی برمی گردد. استقلال با اینکه از ستارگانی چون رضا حسن زاده، جواد زرینس، صمد مرفاوی، ید مجید نامجومطلق، امیر قلعه نویی و رضا احدی بهره می برد اما با تنها گل رضا عابدیان مغلوب تیم جوان پرسپولیس شد تا علی پروکوی را در عالی پروین قرار دهد. .

استقلال 3 – پرسپولیس صفر است

در آذرماه 90، قاطع ترین پیروزی استقلال در دربی، در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بود، در فصلی که ستاره و مدعی قهرمانی در لیگ و جام حذفی بود. حمید استیلی که روزهای غمگینی را در پرسپولیس سپری کرد و بر لبه تیغ بود، در دربی قبلی هم شکست خورد و چهارمین برد متوالی پرویز مظلومی در دربی را از نزدیک دنبال کرد.

شاید بتوان علی کریمی و محمد نوری را تنها ستاره های فصل سرد پرسپولیس دانست اما استقلال دو ستاره داشت و از بازیکنانی چون مهدی رحمتی، آندرانیک تیموریان، فریدون زندی، میلاد میدودی، آرش برهانی و فرهاد مجیدی استفاده کرد. با وجود شرایط متفاوت دو تیم در دربی 73، بازی ادامه پیدا کرد و در 30 دقیقه اضافی مجتبی جباری دو بار و اسماعیل شریفات یک بار دروازه پرسپولیس را باز کردند تا علاوه بر پایان مربیگری استیلی در رقیب پرواید، به آمادگی برای قهرمانی استقلال پایان دهند. در جام حذفی

استقلال یک – پرسپولیس 2

آخرین دربی «آذربایجان» مربوط به سال 2014 است. سجاد شهبازاده پس از چهار تساوی و حوصله فراوان در دقایق پایانی نیمه اول قفل دروازه پرسپولیس را شکست. در ادامه بازی و با ورود مهدی طارمی به زمین، جریان بازی به شاگردان حمید درخشان بازگشت و گل های محمد نوری و امید عالیشاه اولین شکست امیر گله نویی در تاریخ فوتبال را رقم زد. دربی

دیدگاهتان را بنویسید