خرداد امسال چند دربی برگزار می شود؟ + آمار استقلال و پرسپولیس

خرداد امسال چند دربی برگزار می شود؟  + آمار استقلال و پرسپولیس

دربی پایتخت دوباره 28 خرداد برگزار می شود و استقلال که فصل گذشته نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند به مصاف پرسپولیسی می رود که قهرمان لیگ برتر شد و می خواهد طعم شیرین دوبل را دوباره بچشد. قطعا هر دو تیم انگیزه زیادی برای این دیدار دارند و جدای از رقابت سنتی استقلال و پرسپولیس، قهرمانی در جام قهرمانان انگیزه آنها را چند برابر کرده است.

در جستجوی پیروزی پنجم

رکورد استقلال در دربی های خرداد بهتر از پرسپولیس است. این دو تیم در سومین ماه از فصل بهار هفت بار مقابل هم قرار گرفته اند که سهم استقلال 4 برد است. البته پرسپولیس در خرداد دو دربی را برد و قطعا انگیزه زیادی برای رسیدن به برد سوم دارد. اولین دربی کورداد در 28 کورداد 1350 برگزار شد که با تساوی یک بر یک به پایان رسید. متاسفانه هر دو گلزن آن دیدار غلامحسین مظلومی و صفر ایرانپاک دیگر در جمع ما نیستند. این دیدار در واقع تنها دربی کورهاد بود که با تساوی به پایان رسید.

یحیی در دربی گل زد

نکته جالب دیگر دربی های خرداد امتیاز امتیازی سرمربی فعلی پرسپولیس است. استقلال و پرسپولیس آخرین بار در ژوئن 2002 به مصاف یکدیگر رفتند و از آن زمان تاکنون در آن ماه با یکدیگر بازی نکرده اند. این دیدار با برتری دو بر یک پرسپولیس به پایان رسید و اتفاقا یحیی گل محمدی به همراه بهنام ابوالقاسم پور پیام خوشحال کننده ای برای پارسی ها شد. تک گل استقلال را علیرضا اکبرپور به ثمر رساند.

آخرین بازی، اولین قهرمانی

دو لحظه جالب دیگر را می توان در دیدارهای خرداد ماه استقلال و پرسپولیس مشاهده کرد. اولین امتیاز به دربی خرداد سال 65 برمی گردد که این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید و شاهرخ بیانی انتقال قرمز-آبی دو بار دروازه ناصر حجازی را باز کرد. تک گل دیگر را ناصر محمدانی به ثمر رساند. این دیدار آخرین دیداری بود که مرحوم حجازی به عنوان بازیکن استقلال در آن به میدان رفت. 4 سال پس از مسابقه مذکور، در 13 خرداد 1369، استقلال موفق شد با تکیه بر گل های عباس سرخاب و صمد مرفاوی، پرسپولیس را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و فاتح اولین لیگ باشگاهی پس از انقلاب شود. گل پرسپولیس در این دیدار را نادر میراحمدیان به ثمر رساند.

دیدگاهتان را بنویسید