آمار چه می گوید؟ استقلال در هفته اول لیگ باز هم به سپاهان نمی‌بازد؟

آمار چه می گوید؟  استقلال در هفته اول لیگ باز هم به سپاهان نمی‌بازد؟

تیم فوتبال استقلال تهران قرار است در بیست و دومین هفته از هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف سپاهان اصفهان برود. دیداری جذاب و دیدنی که میزبان آن ورزشگاه آزادی خواهد بود.

این اولین بازی رسمی این تیم آبی پوش با هدایت ریکاردو ساپینتو است. البته از سوی دیگر خوزه مورایس نیز چنین شرایطی را در اردوی اصفهانی ها در طلای پوشان انجام می دهد.

استقلال در هفته های آغازین 21 دوره قبلی لیگ برتر ایران عملکرد نسبتا خوبی داشت. آنها 13 برد، 6 تساوی و 2 باخت داشته اند و 45 امتیاز از 63 امتیاز ممکن را به دست آورده اند. یعنی این تیم 71 درصد امتیازات را تقسیم کرد.

آبی های پایتخت 34 گل زده و 18 گل دریافت کرده اند، بنابراین تفاضل گل مثبت 16 است. بهترین برد این تیم به لیگ پنجم برمی گردد که در ورزشگاه آزادی توانستند 4-1 یاران صباباتری را شکست دهند. از طرفی هر دو باخت یک بر صفر مقابل صنعت نفت و مکانیزاسیون در لیگ هفدهم و نوزدهم نیز سنگین ترین شکست آنها بود.

استقلالی ها در دیدارهای هفته اول که میزبان بودند عملکرد فوق العاده ای داشتند. آنها در این رقابت ها 9 برد، 3 تساوی و 0 باخت داشته اند. پاز، صبا، ذوب آن، استقلال اهواز، ابومسلم، سپاهان، آلومینیوم هرمزگان و مس رفسنجان تیم هایی بودند که در آزادی مقابل استقلال شکست خوردند. استقلال اهواز، نفت و پیکان همان تیم هایی هستند که در تهران مقابل آبی پوشان شکست نخورده اند.

در 2 فصل گذشته تیم محبوب پایتخت در هفته اول پیروز شد و گلی دریافت نکرد. در لیگ بیستم با سرمربیگری محمود فکری دو گل مقابل مس رفسنجان به ثمر رساندند و در مرحله بیستم با هدایت فرهاد مجیدی موفق شدند یک بر صفر هواداران را شکست دهند. آخرین باخت استقلال در هفته اول به ماشین سازی در لیگ نوزدهم باز می گردد که با سرمربیگری استراماچونی با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

استقلال و سپاهان قرار است برای سومین بار در هفته اول به مصاف هم بروند. استقلال در لیگ نهم میزبان طلای پوشان بود و موفق شد با تک گل امیدرضا روانها در شب درخشش وحید طالبلو حریف خود را شکست دهد. با این حال در پایان این فصل تیم سپاهان به مقام قهرمانی رسید.

2 فصل بعد این 2 تیم دوباره در هفته اول به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه آن تساوی 1-1 در اصفهان بود. فابیو جیانواریو ابتدا برای تیم میزبان گلزنی کرد و سپس آرش برهانی گل را به تساوی کشاند. جالب اینجاست که در پایان فصل، تیم اصفهانی دوباره قهرمان شد.

باید دید استقلال در هفته اول به سپاهان نمی بازد اما در نهایت نماینده نصف جهان قهرمان می شود و یا شاهد چیز دیگری خواهیم بود.

نتایج تیم فوتبال استقلال در هفته های ابتدایی لیگ برتر:

لیگ اول: برق 1-1 استقلال

لیگ دوم: استقلال 3-1 پاس

لیگ سوم: پاس 2-2 استقلال

لیگ چهارم: استقلال 1-1 استقلال اهواز

لیگ پنجم: استقلال 4-1 صبا

لیگ ششم: استقلال 2-1 ذوب آن

لیگ هفتم: استقلال 3-2 استقلال اهواز

لیگ هشتم: استقلال 2-0 ابومسلم

لیگ نهم: استقلال 1-0 سپاهان

لیگ دهم: شهرداری تبریز 2-3 استقلال

لیگ یازدهم: سپاهان 1-1 استقلال

لیگ دوازدهم: استقلال 1-0 آلومینیوم هرمزگان

لیگ سیزدهم: فولاد 1-2 گسترش استقلال

لیگ چهاردهم: زلزنیکا 1-2 استقلال

لیگ پانزدهم سیاه جامگان 1-2 استقلال

لیگ شانزدهم: استقلال 1-1 نفت

لیگ هفدهم: صنعت نفت 1-0 استقلال

لیگ هجدهم: استقلال 0-0 پیکان

لیگ نوزدهم: ماشین سازی 1-0 استقلال

لیگ بیستم: استقلال 2-0 مس رفسنجان

لیگ بیست و یکم: استقلال 1-0 هواداران

دیدگاهتان را بنویسید