آمریکایی ها به خواسته های خود عمل نکردند/ برجام امضا می شود

آمریکایی ها به خواسته های خود عمل نکردند/ برجام امضا می شود

روز جدید حسن بیگی گفت: معتقدم امروز دولت از یک سو تحت فشار افکار عمومی و مجلس است و از سوی دیگر می داند که عملکردش باید مطابق با آنچه در انتخابات وعده داده بود باشد، پس وقتی آمریکایی ها از خطوط قرمز ایران در مذاکرات عقب نشینی کرده اند، به نظر می رسد برجام امضا خواهد شد.

گمانه زنی ها درباره سرنوشت برجام به اوج خود رسیده است. مخالفان برجام آرزوی مرگ هر چه زودتر برجام را دارند، از سوی دیگر، حامیان آن با استناد به کدهای خبری اخیر معتقدند که «دولت سیدابراهیم رئیسی برای باقی ماندن برجام چاره ای جز پذیرش احیای برجام ندارد. وضعیت کشور را سامان دهد و از تنها گزینه باقی مانده روی میز استقبال کند.”

ابوالفضل حسن بیگی درباره سرنوشت برجام گفت: متاسفانه دشمنان ایران بسیار باهوش هستند و دوستان ما بسیار ساده هستند. پس از بیش از 13 سال مذاکرات هسته ای، سرانجام توافقی به نام برجام حاصل شد، اما چند سال بیشتر دوام نیاورد زیرا ترامپ از آن خارج شد و همین موضوع مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به پیشرفت ایران در سایه تحریم ها افزود: امروز با دنیای چندقطبی روبرو هستیم. ایران به عضویت معاهده شانگهای درآمد و علاوه بر افزایش فروش نفت، بیش از یک میلیون بشکه نفت خود را به فرآورده تبدیل کرده و به کشورهای دیگر بویژه همسایگان خود می فروشد. این اتفاقات شمشیر جو بایدن را در ادامه اعمال تحریم های ضد ایرانی کند کرده است و او می داند که اصرار بر اعمال فشار حداکثری دیگر تاثیری در معادلات داخلی ایران ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به بهبود وضعیت اقتصادی ایران ادامه داد: وقتی آمریکایی‌ها این واقعیت را دیدند، با گرفتن حداقل نتیجه، حاضرند احیای برجام را بپذیرند. در مجموع تا آنجایی که من اطلاع دارم مقاومت مردم ایران نتیجه داد و آمریکایی ها در نهایت از خواسته های قبلی خود صرف نظر کردند و خوشبختانه احزاب بر سر بندهای مختلف به جمع بندی رسیدند.

وی درباره تاکید رهبر انقلاب بر رسیدگی مسئولان به مشکلات مردم افزود: دولت وظیفه دارد به این موضوع توجه کند. من معتقدم که امروز دولت از یک سو تحت فشار افکار عمومی و مجلس است و از سوی دیگر می داند که عملکردش باید مطابق با آنچه در انتخابات وعده داده بود باشد، پس وقتی آمریکایی ها از خطوط قرمز ایران در مذاکرات، به نظر می رسد برجام امضا شود

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: البته کسانی که امروز می گویند «تصمیم احیای برجام در دست آقای رئیسی است» می خواهند با ایجاد عملیات روانی در افکار عمومی توقع ایجاد کنند، این موضوع می تواند برای بایدن دلیل بیاورد. برای گرفتن امتیازات جدید، پس سیاستمداران و رسانه ها باید به این موضوع توجه کنند و توپ را در زمین دولت آمریکا بیندازند و به دولت آقای رئیسی فشار نیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید