آمریکا: آغاز آموزش افسران روسی با پهپاد در ایران

آمریکا: آغاز آموزش افسران روسی با پهپاد در ایران

روز جدید به گفته منابع آمریکایی از جمله «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، روسیه می خواهد دو نوع پهپاد شهید-191 و شهید-129 را از ایران خریداری کند. هر دو نوع پهپاد قادر به حمل موشک های هدایت شونده دقیق هستند.

یک مقام آمریکایی به سی ان ان گفت که در راستای خرید پهپادهای ایرانی توسط روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، گروهی از افسران روسی به این کشور رفتند تا نحوه استفاده از پهپادهای خریداری شده توسط ایران را بیاموزند.

اگرچه مقامات تهران و مسکو هنوز به طور رسمی ادعای خرید صدها هواپیمای بدون سرنشین ایرانی از روسیه را تایید نکرده اند، یک مقام آمریکایی به سی ان ان گفت که آموزش افسران روسی برای استفاده از پهپادهای ایرانی در هفته های اخیر در ایران آغاز شده است.

در همین راستا، یک مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفت: «در چند هفته گذشته، مقامات روسیه آموزش در ایران را به عنوان بخشی از توافق برای انتقال پهپاد از ایران به روسیه دیده‌اند. این مقام گفت: اطلاعات مربوط به آموزش افسران روسی در ایران اخیراً از حالت طبقه بندی خارج شده است.
منابع آمریکایی پیشتر مدعی شده بودند که هیئت های نظامی روسیه دو بار در ماه های ژوئن و ژوئیه برای بازدید از پهپادهای ایرانی در پایگاه کاشان به ایران سفر کرده اند.

به گفته منابع آمریکایی از جمله «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، روسیه می خواهد دو نوع پهپاد شهید-191 و شهید-129 را از ایران خریداری کند. هر دو نوع پهپاد قادر به حمل موشک های هدایت شونده دقیق هستند.

آمریکا: آموزش هواپیماهای بدون سرنشین برای افسران روسی در ایران آغاز شد

دیروز نیز فضاپیمای روسی سایوز ماهواره 500 کیلوگرمی ایرانی (ماهواره خیام) را با موفقیت در مدار 500 کیلومتری سطح زمین قرار داد.

منابع آمریکایی مدعی هستند که ایران با کمک این ماهواره قادر به رصد مستمر تاسیسات نظامی و حیاتی منطقه به ویژه اسرائیل خواهد بود.

ایالات متحده و اسرائیل نگران افزایش همکاری نظامی و اقتصادی تهران و مسکو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید