آمریکا افتتاح کنسولگری فلسطینیان را به تعویق انداخت

ساعت: 07:35
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796548

منابع سیاسی در تل آویو می گویند که دولت آمریکا تصمیم گرفته است تا بازگشایی کنسولگری فلسطین در بیت المقدس را به تعویق بیندازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الشرق الاوسط، منابع سیاسی در تل آویو فاش کردند که دولت آمریکا تحت فشار رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است تا بازگشایی کنسولگری فلسطین در بیت المقدس را به مدت دو سال دیگر به تعویق بیندازد.

نفتالی بنت ظاهرا واشنگتن را متقاعد کرده است که بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان، از بازگشایی کنسولگری آمریکا برای فلسطینی ها استفاده می کند تا نشان دهد کابینه فعلی در تل آویو ضعیف است.

مقامات تل آویو بر این باورند که دولت بایدن پیچیدگی اوضاع را درک کرده و با این درخواست موافقت کرده است و تا زمانی که یایر لاپید، وزیر امور خارجه کنونی اسرائیل به عنوان نخست وزیر نرسد، اصرار بر گشایش آن نخواهد داشت. کنسولگری آمریکا برای فلسطینی ها امتناع خواهد کرد.

دولت بایدن امیدوار است به دنبال وخامت شدید روابط با رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ، که سازمان آزادیبخش فلسطین را در واشنگتن بست و میلیون ها دلار کمک به کرانه باختری را قطع کرد و وعده بازگشایی آن را داد، بتواند روابط خود را با مقامات فلسطینی و خودگردان فلسطین برقرار کند. وی کنسولگری را در اختیار فلسطینی ها قرار داده بود، اگرچه تل آویو با چنین وعده ای مخالف بود و در ماه های اخیر مقامات صهیونیستی تلاش کرده اند چنین تصمیمی از سوی واشنگتن را لغو کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید