آمریکا برای تصرف عراق به داعش چشم دوخته است


ساعت: 18:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921155

یک پایگاه خبری عراقی گزارش داد که آمریکا در اجرای توطئه های خود علیه عراق و سوریه شکست خورده و با تبلیغ داعش در تلاش است تا این گروه تروریستی را دوباره فعال کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر کسی پوشیده نیست که هدف آمریکا از سرنگونی رژیم بعث تا به امروز تبدیل عراق به صحنه ناآرامی در منطقه است و این کار را از طریق تبلیغات و همکاری با همه گروه های تروریستی انجام می دهد. از التوحید و الجهاد گرفته تا داعش و القاعده.

پایگاه خبری بغداد الیوم با مقدمه فوق به رفتار دوگانه آمریکا در عراق می پردازد و می نویسد این اقدامات آمریکا نشان دهنده رفتار دوگانه و متناقض این کشور در برخورد با تروریست ها و استفاده از آنها به عنوان اهرم فشار برای اجرای پروژه های خود در عراق است. این کشور

به گزارش این پایگاه، در ابتدای جنگ با داعش که یک سوم اراضی غربی و شمالی عراق را به اشغال خود درآورده بود، تحمل آمریکا در برابر این تروریست ها کاملاً مشخص بود و این کشور تنها حضور داعش را رصد کرده و هیچ گونه تصرفی نداشت. اقدام علیه آنها؛ حتی تا آنجا پیش رفت که ائتلاف آمریکایی با بالگرد به مناطق تحت اشغال تروریست ها سلاح و تجهیزات می فرستاد.

بر اساس این گزارش، این اقدامات نشان دهنده حمایت مستقیم و آشکار آمریکا از داعش است. البته داعش هیچ کمپ و مقر آمریکایی یا ارتش آن کشور را هدف قرار نمی دهد. در واقع دولت آمریکا برای تسلط بر آن کشورها داعش را در عراق و سوریه اداره می کرد، اما این نقشه با فتوای جهاد کافی آیت الله سیستانی خنثی شد و داعش در مدت کوتاهی شکست خورد.

بغداد الیوم همچنین نوشت: پس از شکست آمریکا در مهار داعش در عراق، قصد داشت درگیری شیعه و شیعه بین کمیته هماهنگی شیعی موسوم به چارچوب هماهنگی و جنبش صدر ایجاد کند، اما در این طرح نیز شکست خورد. حتی امروز نیز رسانه های آمریکایی و غربی داعش را تبلیغ می کنند و از آن به عنوان “نیروی نظامی” یاد می کنند. تبلیغاتی که نشان می دهد آمریکا در حال برنامه ریزی برای برهم زدن وضعیت امنیتی در عراق است.

به گزارش این سایت عراقی، روزنامه انگلیسی تایمز اخیرا مدعی شده است که داعش یک ارتش کامل است و 30 هزار سرباز دارد و تازه منتظرند تا در سال 2023 دوباره کار خود را آغاز کنند. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شده که هدف داعش این است قدرت خود را در عراق و سوریه تجدید کرد و قصد دارد 30000 تروریست خود را آزاد کند.

به نوشته این روزنامه، بیش از 20 هزار داعشی در زندان های عراق زندانی هستند. ده‌ها هزار عضو داعش در زندان‌های کردی مرتبط با ایالات متحده در سوریه زندانی هستند. از این رو داعش در سال 2023 برای آزادسازی این عناصر تلاش خواهد کرد.البته برخی گزارش ها از نهادهای امنیتی خارجی حاکی از آن است که داعش قصد دارد با سوء استفاده از حمله ترکیه به سوریه، 10 هزار نیروی خود را آزاد کند.

در پایان گزارش بغداد الیوم تاکید شده است که آمریکا بار دیگر قصد دارد با تبلیغات داعش و ایجاد شرایط واهی، این تروریست ها را به صحنه بازگرداند، اما ناظران تاکید می کنند که این امکان وجود ندارد؛ اما ناظران بر این باورند که این امکان وجود ندارد. زیرا داعش به عنوان یک نهاد نظامی ناپدید شده و تنها تعداد کمی از عناصر آن باقی مانده است. اما باید عملیات های گسترده ای علیه داعش انجام شود و به حضور آنها پایان داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید