آمریکا برخی از تحریم ها علیه ایران را لغو کرده است

ساعت: 02:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1805966

آمریکا روز جمعه در بحبوحه مذاکرات هسته ای در وین برخی تحریم ها علیه ایران را لغو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لغو تحریم ها توسط دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای تسهیل مذاکرات برنامه ریزی شده بود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه چندین معافیت به وقت محلی از تحریم‌ها به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را امضا کرد. دولت بایدن تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای لغو آنها را تغییر داده است.

مذاکرات در وین با هدف لغو تحریم های آمریکا و بازگرداندن این کشور به شورای امنیت سازمان ملل وارد مرحله حساسی شده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به کنگره اعلام کرد که معافیت از این فعالیت‌ها به تکمیل توافق در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام کمک می‌کند و راه را برای بازگشت ایران برای انجام تعهداتش در برجام هموار می‌کند. امنیت.
این وزارتخانه می‌گوید که لغو تحریم‌ها با هدف تامین منافع آمریکا در جلوگیری از اشاعه و امنیت و محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام می‌شود.

وزارت امور خارجه افزود که این اقدام به صلاحدید سیاسی این اهداف انجام شده است، نه به عنوان یک تعهد یا به عنوان بخشی از یک توافق قبلی.

استثنائات تحریم ها به کشورها و شرکت های خارجی اجازه می دهد تا در پروژه های غیرنظامی نیروگاه اتمی بوشهر ایران، نیروگاه آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران کار کنند. مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، آزادی خود را در ماه می 2020 لغو کرد.
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه که با لغو تحریم ها آشناست، گفت که این اقدام “در راستای منافع ملی حیاتی ما و همچنین به نفع منطقه و جهان است”.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید