آمریکا به حمایت از شورش در ایران ادامه می دهد

این مقام آمریکایی با اذعان به اینکه از همان روزهای اول حمایت خود را اعلام کرده ایم، نقش آمریکا در این ناآرامی ها را نادیده گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دلیل ادامه ناآرامی ها را خواسته های مشروع، واقعی و صادقانه مردم ایران دانست و مردم احساس می کنند دولت حقوق و مطالبات آنها را سلب می کند.

ند پرایس دخالت آمریکا و نقش عوامل خارجی در شورش ها را تکذیب کرد و گفت که نقش ایالات متحده تنها پاسخگویی ستمگران و کسانی است که از مردم سوء استفاده می کنند و اینترنت را مختل می کنند.

این مقام آمریکایی مدعی است که ایران دوست دارد این ناآرامی‌ها را به ما مرتبط کند تا بتواند آمریکا را مقصر بداند، اما واقعیت این است که دولت ایران با مشکلاتی مواجه است که عمدتاً از خود اوست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که رضایت خود را از ادامه ناآرامی ها کتمان نکرد، گفت: آنچه بسیاری از مردم جهان را تحت تاثیر قرار داده این است که این حرکت با وجود سرکوب شدید حکومت ادامه دارد و متوقف نمی شود.

این مقام آمریکایی مدعی شد که تعیین مسیر این حرکت بر عهده مردم ایران است.

جو بایدن در جریان مداخله آشکار در امور داخلی ایران در میانه مبارزات انتخاباتی کنگره این کشور و در حالی که رسانه های رسمی آمریکا نسبت به سلامت روانی وی ابراز تردید می کردند، وعده آزادی ایران را داد و گفت که اپوزیسیون به زودی در آن موفق خواهند شد، خودشان آزاد خواهند شد.

بایدن در این کمپین گسترده برای جذب کمک های مالی برای نماینده حزب دموکرات ایالت کالیفرنیا در ایالت های غربی با حضور چند نفری که تابلوهایی در حمایت از معترضان ایرانی در دست داشتند، گفت: نگران نباشید. ما ایران را آزاد خواهیم کرد.» آنها (معترضین) خیلی زود آزاد خواهند شد.

توهمات بایدن باعث شد تا جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، از توهمات مستاجر کاخ سفید در روز جمعه به وقت محلی عقب نشینی کند.

این مقام کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه منظور بایدن از این اظهارات چیست؟ وی گفت: بایدن بر همبستگی ما با معترضان ایرانی تاکید کرد. یعنی کاری که از اول انجام داده.

این سخنگوی شورای امنیت ملی دولت بایدن سپس ادامه داد: ایجاد تغییر بر عهده مردم ایران است. آنها باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ایجاد تغییر بر عهده مردم ایران است. مردم ایران باید برای آینده خود تصمیم بگیرند.

کربی در پاسخ به سوال دیگری پرسید که آیا ادعای بایدن در مورد ایران مبتنی بر ارزیابی هایی است که دولت در شرف فروپاشی است؟ گفت: ما نشانی از چنین چیزی نداریم.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آمریکا در جنگ و خونریزی نقش اول را ایفا می کند و منافع ملت ها را برای تامین منافع خود از بین می برد، به توهمات بایدن پاسخ داد و گفت: رئیس جمهور آمریکا گفت که ما هدفشان آزادی ایران است اما ایران 43 سال پیش آزاد شد و در اسارت شما نخواهد افتاد.

رئیس جمهور با طرح این سوال که دولتمردان آمریکایی چند بار می خواهند از ایران و ایرانی ها عبور کنند و چرا از شکست های آنها درس نمی گیرند، ادامه داد: آمریکایی ها نسخه ای را تصور کرده اند که در کشورهایی مانند سوریه، لیبی و برخی کشورها و مناطق دیگر اجرا شده است. ، می توانند اجرا کنند و در ایران; رشته توهم جعلی.

آیت الله رئیسی افزود: آنچه به نام آزادی برای مردم افغانستان، سوریه، عراق، منطقه و جهان به ارمغان آوردید، جلوی چشم ماست و شرایط این کشورها را می بینیم که چگونه به نام آزادی با ملت ها رفتار می کنید. مبارزه با تروریسم اسیر شدید، اما بدانید که ملت بزرگ ایران به رهبری امام راحل و با خون شهدای دانش آموز و دانش آموز و شهدای مدافع حرم و امنیت و خون مردم آزاد شده است. شهدای امنیت هستند و هرگز اسیر نخواهند شد و در مقابل شما سر تعظیم فرود نمی آورند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در توئیتی به اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره ایران پاسخ داد و نوشت: آقای بایدن، از رفتار منافقانه و حمایت از داعش دست بردارید!

وی تاکید کرد: کاخ سفید که در جریان قیام های اخیر در ایران به طور فزاینده ای به خشونت و ترور دامن زده است، برای دستیابی به توافق هسته ای نیز تلاش می کند.

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز جمعه در توئیتی به اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران پاسخ داد و نوشت: آمریکا هرجا قدم گذاشته، قتل، غارت و بی ثباتی آورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: آمریکا در طول تاریخ اشغالگر بوده و هیچ گاه آزادیخواه نبوده است. هر جا آمریکا رفت، قتل، دزدی و بی ثباتی را به همراه داشت. افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و غیره. در مقابل چشمان مردم منطقه و جهان قرار دارند. از پدرخوانده داعش، آزادی به سبک داعش می آید، نه برعکس.

دیدگاهتان را بنویسید