آمریکا در صورت لزوم به آزمایش هسته ای کره شمالی پاسخ خواهد داد

سینگ در پاسخ به سوالی درباره احتمال آزمایش هسته ای کره شمالی گفت: ما در تماس بسیار نزدیک با متحدان و شرکای خود در منطقه هستیم و در صورت انجام چنین آزمایشی، در صورت لزوم می توانیم به سرعت پاسخ دهیم.

پیش از این، سئول و واشنگتن گفته بودند که کره شمالی ممکن است تمام آمادگی ها را برای هفتمین آزمایش هسته ای خود تکمیل کرده باشد.

سخنگوی پنتاگون در نشست خبری روزانه خود گفت: “ما نگران چشم انداز آزمایش هسته ای هستیم. می دانیم که کره شمالی برای چنین آزمایشی آماده می شود.”

وی با اشاره به همسایه جنوبی خود، کره شمالی، افزود: می دانید که این ارزیابی با آنچه از ابتدا گفته ایم مطابقت دارد، اما مطمئنا نگران خواهیم بود و به همین دلیل است که روز پنجشنبه شنیدید که وزیر آمریکا دفاع و همکارانش از کره جنوبی در این مورد گفتگو کردند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در دیدار با لی جونگ سوپ وزیر دفاع کره جنوبی خاطرنشان کرد که هرگونه حمله هسته ای توسط پیونگ یانگ علیه ایالات متحده یا متحدانش منجر به “پایان” رژیم کره شمالی خواهد شد.

آستین همچنین موافقت کرد که از دارایی های استراتژیک ایالات متحده در داخل و اطراف شبه جزیره کره در سطحی «معادل استقرار پایدار» برای کمک به بازدارندگی یا مقابله با تحریکات کره شمالی استفاده کند.

سینگ در پاسخ به این سوال که آمریکا چگونه برای تقویت حضور سخت افزاری استراتژیک خود در منطقه برنامه ریزی کرده است، از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد اما بر اهمیت تمرینات نظامی مشترک تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا گفت: امروز در خصوص استقرار تجهیزات راهبردی جدید چیزی برای اعلام ندارم اما فکر می‌کنم رزمایشی که اکنون برگزار می‌شود، «طوفان هوشیار» گویای آن است. خود.” تو هستی

وی افزود: این رزمایش ها اعتماد به عملیات مشترک ما را افزایش می دهد و باز هم می گویم این آخرین رزمایش نیست و در فرصتی که پیش آمد به برگزاری رزمایش با کره جنوبی یا ژاپن ادامه می دهیم.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز بر اهمیت آمادگی و قابلیت های دفاعی در بحبوحه تشدید تنش ها در شبه جزیره کره در پی اقدامات تحریک آمیز کره شمالی تاکید کرد.

ما آشکارا عمیقاً نگران تحریکاتی هستیم که رژیم پیونگ یانگ به انجام آن ادامه می دهد و به نظر می رسد تقریباً به یک روند روزمره تبدیل شده است. همه این تحرکات تنها منجر به ناامنی و بی ثباتی بیشتر در شبه جزیره و منطقه خواهد شد.

پیونگ یانگ در سال جاری بیش از 50 موشک بالستیک پرتاب کرده است که بیش از 12 فروند از آنها از اواخر سپتامبر پرتاب شده است.

کربی بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده به تعامل با کره شمالی متعهد است، اما افزود که رژیم کیم جونگ اون به نادیده گرفتن خواسته های ایالات متحده ادامه می دهد.

وی گفت: ما می‌خواهیم این موضوع را از طریق دیپلماتیک حل کنیم، اما با توجه به اینکه رژیم کیم هیچ نشانه‌ای از علاقه نشان نداده است، باید مطمئن باشیم که در صورت لزوم از قابلیت‌های نظامی مناسب برخوردار هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید