اجازه نمی دهیم کره شمالی آزمایش هسته ای دیگری انجام دهد

بر اساس این گزارش، ند پرایس افزود: واشنگتن از پیونگ یانگ می خواهد تا برای پایان دادن به همه مشکلات، منطقی و اقدامات دیپلماتیک انجام دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت که واشنگتن دیپلماسی را برای دستیابی به هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره ترجیح می دهد.

ند پرایس همچنین گفت کشورش با پیونگ یانگ دشمنی ندارد، اما از اقدامات تحریک آمیز کره شمالی نگران است.

در همین حال، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی پیشتر به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داده بود که کره شمالی قصد دارد هفتمین آزمایش تسلیحات هسته ای خود را بین 16 اکتبر تا 8 نوامبر انجام دهد.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که واشنگتن سیستم های دفاع موشکی و هسته ای خود را با هدف حفاظت از کره جنوبی و ژاپن در حالت آماده باش قرار می دهد.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در پارلمان این کشور گفت: ما ارزیابی کرده ایم که کره شمالی آماده سازی هفتمین آزمایش هسته ای خود را تکمیل کرده است.

یون سوک یول در حالی در پارلمان سخنرانی کرد که گمانه زنی ها مبنی بر اینکه کره شمالی به زودی اولین آزمایش هسته ای خود را از سپتامبر 2017 انجام خواهد داد، افزایش یافت. او از آزمایش های موشک بالستیک اخیر کره شمالی انتقاد کرد که “قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند و با سرعت بی سابقه ای در حال افزایش است”.

کره شمالی از ابتدای سال جاری تاکنون 27 آزمایش موشکی انجام داده است. یون پرتاب موشک های کره شمالی را “حمله” به جامعه بین المللی توصیف کرد و گفت که دولت بازدارندگی خود را از طریق موضع دفاعی مشترک با ایالات متحده و همچنین همکاری امنیتی با ژاپن افزایش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید