آمریکا و کره جنوبی به پیونگ یانگ درباره آزمایش هسته ای هشدار دادند


ساعت: 19:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898132

آمریکا و کره جنوبی به پیونگ یانگ در مورد هرگونه آزمایش و حمله هسته ای هشدار داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کره جنوبی و ایالات متحده به کره شمالی هشدار داده اند که در صورت انجام آزمایش هسته ای با پاسخ «قاطعانه» مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، نشست گروه مشورتی و راهبردی بازدارندگی آمریکا و کره جنوبی پس از پنج سال وقفه در سئول برگزار شد و کشورها در بیانیه ای مشترک نسبت به آزمایش هسته ای پیونگ یانگ هشدار دادند. این دیدار در حالی برگزار شد که گفته می شود کره شمالی برای هفتمین آزمایش هسته ای خود آماده می شود.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده و کره شمالی به صراحت اعلام کرده اند که هرگونه آزمایش هسته ای کره شمالی با پاسخ قاطع و قاطع مواجه خواهد شد.

در آن بیانیه، ایالات متحده بر تعهد قاطع و تزلزل ناپذیر خود برای استفاده از طیف کامل دفاع موشکی، متعارف، هسته ای و سایر قابلیت های نظامی پیشرفته برای ارائه بازدارندگی گسترده تاکید کرد.

کیم سونگان، مشاور امنیت ملی کره جنوبی نیز اخیرا گفت که با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود موافق است که اگر کره شمالی آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد، این بار با واکنش ملایمی مواجه نخواهد شد.

کره شمالی اعلام کرده است که قانون جدیدی را تصویب کرده است که بر اساس آن ارتش این کشور موظف است در صورت تلاش کشوری برای سرنگونی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، حمله هسته ای پیشگیرانه انجام دهد.

این قانون کره شمالی را یک کشور مجهز به سلاح هسته‌ای اعلام می‌کند و تاکید می‌کند که پیونگ یانگ هرگز از آن سلاح‌هایی که کیم جونگ اون می‌گوید برای رویارویی با ایالات متحده ضروری هستند، دست نمی‌کشد (جزئیات بیشتر).

با این حال، پیش از این، کیم یو جونگ، خواهر رئیس جمهور کره شمالی، پیشنهاد سئول برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورش در ازای خلع سلاح اتمی را “وقیحانه” توصیف کرد و گفت که پیونگ یانگ هرگز “طرح جسورانه” همسایه جنوبی خود را نخواهد پذیرفت.

کره شمالی در سال جاری حداقل 18 دور آزمایش تسلیحاتی و پرتاب موشک بالستیک انجام داده است که نشان دهنده افزایش زرادخانه هسته ای و موشکی این کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید