کره شمالی بالاخره شیوع تاج را تایید کرد / سویه Omicron در پیونگ یانگ پیدا شد / قرنطینه جهانی صادر شد

کره شمالی بالاخره شیوع تاج را تایید کرد / سویه Omicron در پیونگ یانگ پیدا شد / قرنطینه جهانی صادر شد

روز جدید کره شمالی امروز (پنجشنبه) اولین شیوع ویروس کرونا در این کشور را از زمان همه گیری کرونا تایید کرد و آن را “خطرناک ترین وضعیت اضطراری ملی” خواند و دستور قرنطینه ملی را صادر کرد. به گزارش رسانه دولتی کره شمالی، سویه Omicron در پیونگ یانگ شناسایی شده است.

کره شمالی امروز (پنجشنبه) اولین شیوع ویروس کرونا در این کشور را از زمان همه گیری کرونا تایید کرد و آن را “خطرناک ترین وضعیت اضطراری ملی” خواند و دستور قرنطینه ملی را صادر کرد.

به گزارش رسانه دولتی کره شمالی، سویه Omicron در پیونگ یانگ شناسایی شده است.

به گزارش رویترز، اولین شناسایی عمومی عفونت های مرتبط با کووید، پتانسیل یک بحران بزرگ را در کشوری نشان می دهد که از پذیرش کمک های بین المللی واکسیناسیون خودداری کرده و مرزهای خود را بسته است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، تا ماه مارس هیچ موردی از کووید-19 در کره شمالی گزارش نشده است و هیچ سابقه رسمی از افراد واکسینه شده در کره شمالی وجود ندارد.

«بزرگترین حادثه اضطراری کشور اتفاق افتاد، سوراخی در جلوی ما برای قرنطینه اضطراری که دو سال است اجرا می‌شود. او در سه ماه آخر فوریه 2020 در سلامت کامل بوده است.

در این گزارش آمده است ساکنان پیونگ یانگ به ویروس Omicron آلوده شده اند، اما جزئیاتی در مورد تعداد موارد یا منابع احتمالی عفونت ارائه نشده است. بر اساس این گزارش، نمونه برداری ها در تاریخ 8 اردیبهشت انجام شده است.

این گزارش در حالی منتشر شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ریاست جلسه کارگری را برای بحث در مورد واکنش به اولین شیوع ویروس کرونا بر عهده داشت.

بر اساس این گزارش، کیم به تمام شهرهای کشورش دستور قرنطینه مناطق خود را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا داده و گفته است که تجهیزات پزشکی اورژانس بسیج خواهند شد.

در این گزارش آمده است: وظیفه پیشگیری از وضعیت همه گیر باید به یک سیستم حداکثری برای پیشگیری اضطراری از اپیدمی تبدیل شود.

اگرچه کره شمالی هرگز حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور تأیید نکرده است، نمایندگان کره جنوبی و ایالات متحده ابراز تردید کرده اند، به خصوص که موارد ابتلا به آمیکرون به طور گسترده در کشورهای همسایه از جمله کره جنوبی و چین گزارش شده است.

پیش از این، کره شمالی از دریافت محموله های واکسن از برنامه جهانی اشتراک واکسن کوواک-19 چین، معروف به کوواکس، و واکسن سینوواک بیوتکن چینی خودداری کرد، که نشان می دهد کره شمالی ممکن است واکسینه نشده باشد.

بر اساس گزارشی که امروز منتشر شد، کیم در یک نشست کارگری گفت که جدیدترین سیستم قرنطینه اضطراری با هدف کنترل و مدیریت مداوم شیوع ویروس کرونا و بهبود سریع افراد آلوده برای از بین بردن منبع انتقال در اسرع وقت است. .

پروفسور یانگ مو جین از دانشگاه تحقیقات کره شمالی در سئول گفت این واقعیت که کیم در سپیده دم در دفتر سیاسی حزب تشکیل جلسه داده بود و رسانه های دولتی بلافاصله این موضوع را پوشش دادند، فوریت وضعیت را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید