آمریکا نگران روابط ایران و روسیه است

ساعت: 08:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۷
کد خبر: 1922978

مقامات وزارت خارجه آمریکا که به اوکراین سفر کرده بودند به گروهی از خبرنگاران گفتند که روسیه به دلیل نداشتن قابلیت موشکی و پهپادی به ایران و کره شمالی روی آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری «فرم» اوکراین، «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه و «کالین کول» معاون سیاسی وزیر دفاع که به اوکراین سفر کرده بودند، به جمع خبرنگاران گفتند که روسیه با کمبود توانایی های موشکی و پهپادی خود در ایران مواجه است. و کره شمالی چرخید.


کال در این خصوص تصریح کرد: صراحتاً واقعیت این است که روی آوردن روسیه به ایران و کره شمالی نشان از درماندگی آن دارد. در مورد هواپیما، من فکر می کنم که باید انتظار تعمیق روابط روسیه و ایران را داشته باشیم، زیرا روسیه به طور فزاینده ای به کمک سایر کشورها برای دریافت تسلیحات فاقد آن متکی خواهد شد.


شرمن همچنین گفت که ایالات متحده نگران روابط ایران و روسیه است و تولید موشک داخلی روسیه را زیر نظر دارد. [در صورت نیاز] تحریم ها را اعمال خواهد کرد.

اظهارات این مقامات آمریکایی در حالی است که ادعاهای غرب مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین با ارائه پهپادهای نظامی شهید به این کشور از سوی مقامات ایرانی و روسی تکذیب شده است.
مقامات روسیه می گویند این کشور از پهپادهای بومی در جنگ اوکراین استفاده می کند و اتهامات علیه روابط روسیه و ایران را “بی اساس” خوانده اند.


در همین رابطه، ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در یکی از نشست های خبری اخیر خود در بخشی از بیانیه خود در این باره گفت: همانطور که بارها از سوی وزارت امور خارجه ایران اعلام شده، همکاری ایران در حوزه دفاعی با روسیه بر اساس منافع و مسائل مشترک است و طبق قوانین و مقررات انجام می شود و سابقه این همکاری به قبل از جنگ بازمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید