آمل در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد/ تعداد بیماران سرپایی بالای 800 نفر است


ساعت: 11:19
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885089

آمارها نشان می دهد که کرونا تسلیم نشده و موج هفتم با شدت بیشتری به سمت مازندران می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; از ابتدای امسال کرونا با همه خبرهای بد و ناگوارش به پایان رسید، تعداد بستری ها کاهش پیدا کرد و روند خوبی در حال انجام بود، اما دو هفته پیش دوباره کرونا به ما یادآوری کرد که هنوز از بین نرفته است و تعداد تعداد مبتلایان به کرونا گام به گام در حال افزایش است.

کوچه ها و خیابان ها، مراسم، مهمانی های بدون پرتقال نوید روزهای سرخ آمل بود، اما اوضاع به اینجا ختم نمی شود، خبری از کرونا در مجالس عروسی، ویلا، مهمانی، تردد خودروهای آخر هفته نیست، مراسم های قبلی محرم یک وعده مجالس خانوادگی که فرصتی برای لاف زدن کرونا است و کاملاً مشخص است که چه وضعیت عادی در جمع های خانوادگی برای ما به ارمغان خواهد آورد.

تعداد بیماران رو به افزایش است به طوری که به گفته سخنگوی علوم پزشکی مازندران 9 شهر مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند، آمل که در 27 مرداد از آبی به زرد تبدیل شد، هفته گذشته نارنجی و امروز قرمز شد. اطلاعات رنگ آمیزی کرونا مناطق مختلف کشور توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا 10 تیرماه هیچ منطقه ای در استان مازندران آبی، گلوگا، بهشهر، قائم شهر، جویبار، سوادکو، آمل، محمودآباد، شهرستان های تنکابن و رامسر قرمز هستند. 6 شهر نارنجی و 7 شهر در وضعیت کرونا زرد قرار گرفتند.


آمارها نشان می‌دهد که کرونا متوقف نمی‌شود و موج هفتم با شدت و هیبت بیشتری به سمت مازندران می‌رود و کمی بعد پیک دیگری دریافت کردیم.

سید عباس حسینی فرماندار ویژه شهرستان امل در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به بستری شدن 72 بیمار کرونایی در آمل گفت: از این تعداد 62 نفر شهروند آمل و مابقی امل نیستند، وضعیت این شهرستان به این ترتیب بوده است. صبح قرمز شود

وی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: روزانه 807 بیمار سرپایی ویزیت می شوند که آمار خوبی نیست و نگران کننده است.

فرماندار امل بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک تاکید کرد و افزود: مردم همچنان به توصیه ها و رعایت مسائل بهداشتی جدی عمل کنند، انتظار می رود جامعه مانند گذشته رفتار کند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات مورد نیاز، مراقب سلامتی خود باشد.

وی ادامه داد: امید است با رعایت پروتکل ها از سوی شهروندان و همچنین انجام واکسیناسیون شرایط سختی برای این پیک نداشته باشیم.

مدیر بهداشت و درمان آمل به وضعیت قرمز آمل نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین به روز رسانی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، امروز وضعیت آمل از نارنجی به قرمز تغییر کرده و در مجموع ۹ شهر مازندران قرمز هستند.

پیمان خسروی با بیان اینکه 3 بیمارستان در آمل در حال رسیدگی به بیماران کرونا هستند، گفت: بیماران کرونا در دو هفته اخیر افزایش یافته و بیماران سرپایی با علائم به بیش از 800 بیمار رسیده است.

خسروی با تاکید بر اینکه هنوز به قلعه قله نرسیده ایم، خاطرنشان کرد: یک قله نیز به این صورت است که در ابتدا تعداد بیماران سرپایی افزایش می یابد و سپس تعداد بستری ها افزایش می یابد و در اوج قله نیز افزایش می یابد. مرگ و میر افزایش می یابد می گوید پیک خارج از پیک است.

وی از مردم خواست تا پروتکل های کرونا را رعایت کنند و افزود: در صورت ازدحام جمعیت اولویت با فضای باز است و در صورت بسته بودن با وجود ماسک های ارائه شده و 30 درصد ظرفیت در قرمز هستیم. استفاده از ماسک در فضای باز ترجیح داده می شود و برای بیماران خاص ترجیح می دهند در مراسم شرکت نکنند.

مدیر بهداشت امل تصریح کرد: به تمامی مراکز بهداشتی درمانی، خانه های بهداشت و مساجد واکسن تزریق می شود و واکسن در شب در ستاد شبکه تزریق می شود. آنها باید آن را مصرف کنند و اگر پس از 6 ماه از آخرین واکسن یادآوری دریافت نکردند، آمار برای واکسیناسیون خوب نیست.

وی از محدودیت های کرونا خبر داد و افزود: محدودیت ها بر اساس رنگ بندی مشخص می شود اما تعطیلی کامل نخواهیم داشت.


خسروی تصریح کرد: این بیماری همه سنین را درگیر می‌کند، در سویه‌های قبلی کودکان کمتر به کرونا مبتلا می‌شدند، اما در این اپیدمی کودکان مبتلا به کرونا را نیز داریم.


بیمارستان های دولتی مازندران 2500 تختخوابی دارند و آمارها حاکی از افزایش تعداد بیماران در این بیمارستان ها است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید