آموزش بدون آموزش نشان دهنده جایگاه واقعی معلم نیست


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: 27.08.1401
کد خبر: 1911884

فتحی بیان کرد: هدف معلم نباید فقط آموزش باشد، بلکه جدای از آموزش، باید تربیت را نیز مد نظر داشته باشد. آموزش و پرورشی که همراه با آموزش نباشد نمی تواند نشان دهنده جایگاه واقعی معلم باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، حضور فعال معلمی در کنار شاگردانش و روحیه و انگیزه ای که در این مسابقه به آنها داد بهانه ای شد تا از نزدیک با این معلم دغدغه مند آشنا شویم و طی این مصاحبه با دغدغه های این معلم آشنا شویم. معلم. گفتگوی مرصاد با این مدرس روانشناسی را در زیر می خوانید.


مرصاد: ابتدا یک معرفی مختصر در مورد خودتان و اینکه اهل کجا هستید و چند سالی است که به عنوان معلم در آموزش و پرورش فعالیت می کنید، بفرمایید.

فتحی: به نام خدا من فاروق فتحی از شهرستان روانسر هستم. او 34 سال سن دارد و مدرک من فوق لیسانس روانشناسی است. امسال اولین سالی است که به عنوان معلم در آموزش و پرورش کار می کنم.


مرصاد: دلیل حضورتان در این مراسم را بگویید؟

فتحی: با توجه به اینکه دانش آموزانی که در چهارمین رویداد تولید محتوای بسیج در این تیم شرکت کردند در سنین حساسی هستند، از نظر روانی حضور من در کنار این دانش آموزان برای آنها امنیت روحی است. از طرفی این نوجوانان برای اولین بار است که در این رویداد شرکت می کنند و تجربه کافی ندارند و نیاز است فردی هم از نظر فنی و هم از نظر روانی به این اقوام کمک کند. البته خانواده های دانش آموزان این تیم نیز به شدت نگران حضور یک نفر با تجربه از آموزش و پرورش به عنوان ارشد در کنار تیم بودند تا مشکلی برای این تیم پیش نیاید. برای رفع اضطراب و ایجاد آرامش در ذهن شاگردانم لازم دیدم که در این مراسم به همراه شاگردانم شرکت کنم.


مرصاد: شما به عنوان یک معلم جایگاه خود و همکارانتان را در کجا می بینید؟

فتحی: معلم جایگاه ویژه ای دارد و اگر بتوانیم دانش آموزان خود را بر اساس اهداف، علایق و سلایق درست راهنمایی کنیم، آنها را به سمت اهداف درست هدایت کنیم و در آنها انگیزه ایجاد کنیم، جایگاه ما به عنوان معلم ثابت می شود. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، هدف معلم نباید فقط آموزش باشد، بلکه باید در کنار تحصیل به فکر آموزش نیز باشد. آموزش و پرورشی که همراه با آموزش نباشد نمی تواند جایگاه واقعی معلم را نشان دهد.


8cc239e9 d8ce 4834 b699 274ebd2e9059 خبر خاکستری


مرصاد: به عنوان یک معلم دغدغه مند که با دانش آموزان در این رویداد شرکت می کنید، چه توصیه ای به معلمان محیط زیست دیگر دارید؟

فتحی: دوست دارم سایر همکاران نسبت به این گونه برنامه ها و رویدادهایی که به نحوی دانش آموزان را آموزش می دهد بی تفاوت نباشند و این گونه مسابقات و برنامه ها را بر اساس علایق دانش آموزان خود دنبال کنند و دانش آموزان را برای شرکت در این مسابقات راهنمایی و انگیزه دهند حداقل آنها را احساس کنند. مشاوره در واقع آنها باید به دانش آموزان کمک کنند تا با محیط های آموزشی بالاتر و بزرگتر آشنا شوند تا بستری برای پیشرفت بهتر دانش آموزان فراهم کنند.


مرصاد: امروز وظیفه معلم خوب را در قبال شاگردش چیست؟

فتحی: معلم علاوه بر تعلیم و تربیت شاگردان می تواند معلم، الگو و الگوی دانش آموزان باشد و رشد اخلاقی دانش آموزان را به حداکثر برساند. در واقع معلم باید انسانیت را به شاگردانش بیاموزد. زیرا رفتار و کردار و گفتار معلم برای شاگرد مهم است و از آنها تقلید می کند.


مرصاد: به عنوان یکی از اعضای تیم شرکت کننده، نظر شما در مورد این رویداد تولید محتوای بسیج چیست؟

فتحی: برگزاری چنین مسابقاتی در سطح استان، جدای از رقابت بین تیم ها و انتخاب نفرات اول تا سوم و توزیع جوایز، هدف اصلی برای این دانش آموزان است و هدف آن ارتقای نفس آنهاست. – اعتماد به نفس و آشنایی بیشتر آنها با محیطشان، آموزشی و تحصیلی می شود و در واقع احساس پیری می کنند. . این سوال بسیار مهمی است

برگزاری چنین رویدادها و مسابقاتی باعث می شود که در محیط بزرگ تری قرار بگیرند و با کارگروه بیشتر آشنا شوند. الان که با شاگردانم هستم از نزدیک مشاهده کرده ام که از هم نظر می پرسند، از هم انتقاد می کنند و با صبر و حوصله با هم برخورد می کنند. در واقع این کارگروه حاصل برگزاری چنین مسابقات و رویدادهایی است.

در نهایت از اینکه این زمان را اختصاص دادید متشکرم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید