آنچه برای خرید و پرورش ماهی قرمز نیاز دارید و نیاز ندارید


ساعت: 22:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814987

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان توضیح داد:

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان توضیح داد که برای عید نوروز چه می کند و چه نباید بخرد و ماهی قرمز پرورش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا ادیبان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: خوشبختانه ماهی قرمز یا ماهی زینتی که مردم برای نوروز می خرند عامل تهدید کننده ای در بیماری های مشترک بین دام و انسان ندارند و گاهی بیماری های قارچی پوست باعث کندی می شود.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: گاهی بدن ماهی ممکن است بیماری های قارچی داشته باشد که باعث بیماری های پوستی در انسان می شود.


* مردم از مراکز معتبر ماهی می خرند

“کسانی که ماهی می خرند باید به خوبی از ماهی مراقبت کنند. ماهی نباید بی حال باشد و لکه های سفید روی بدن ماهی نداشته باشد. مهمتر از آن، آنها باید ماهی را از جایی بخرند که شهرت دارد. همچنین از فروشندگان و مردم ماهی هایی که نحوه نگهداری و توزیع ماهی را بلد نیستند نخرید.


فروشندگان گاهی اوقات باعث بیماری در ماهی های آکواریومی می شوند

وی افزود: هستند تاجرانی که به دلیل عدم اطلاع از نحوه پرورش ماهی باعث شیوع بیماری در بین ماهیان و ایجاد مشکل برای ماهی و انسان می شوند.

وی گفت: همچنین خریداران ماهی باید روش های پرورش ماهی را بدانند و از تنگه هایی که ورودی باز دارند برای نگهداری ماهی استفاده کنند، زیرا در بند های باریک اکسیژن کافی به ماهی نمی رسد.

علیرضا ادیبان اعتراف کرد که برای تعویض آب تنگه نباید تمام آب را یکجا عوض کرد. ضمناً آب آشامیدنی شهر باید چند ساعت کنار گذاشته شود تا کلر آن خارج شود و سپس به تنگه منتقل شود. و از ریختن آب سرد یا گرم داخل مخزن خودداری کنید، بهترین دمای آب برای آکواریوم بین 2 تا 15 درجه است.

وی خاطرنشان کرد: برای ضدعفونی آب ماهیان زینتی می توان از نمک به گونه ای استفاده کرد که درصد مشخصی از نمک آندی را با آب ترکیب کرده و فضای ضدعفونی شده برای ماهی ها ایجاد کرد.


* ماهی را به هیچ عنوان نباید در طبیعت رها کرد

ادیبان تاکید کرد: یکی از مشکلات این است که به هیچ وجه نباید ماهی ها را در طبیعت رها کرد، زیرا این ماهی ها در آب و هوای خاصی زندگی می کنند، شاید اگر در دریاچه یا رودخانه ای که ماهی های دیگر در آن زندگی می کنند، رهاسازی شده بتواند این بیماری را به ماهیان منطقه منتقل کند. دریاچه یا رودخانه و آسیب زیادی به محیط زیست و جمعیت ماهی در دریاهای آزاد وارد می کند.

وی با اشاره به اینکه رهاسازی ماهی باعث آسیب به اکوسیستم و طبیعت دریاچه ها یا رودخانه هایی که ماهی در آنها وجود دارد، می شود، افزود: ماهی قرمز از غذای خاصی استفاده نمی کند اما برای تغذیه ماهیان زینتی می توان از مراکز خرید معتبر استفاده کرد. غذای آماده ماهی. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید