آنچه در شهرداری می گذرد؛ قطع عضو یا اخراج سیاسی؟

آنچه در شهرداری می گذرد؛  قطع عضو یا اخراج سیاسی؟

روز جدید : محمد توکلی، انصاف نیوز: نایب رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر کاهش نیرو در شهرداری تهران گفت: از نزدیک برای افرادی که در گذشته کار کرده اند و شیوه متفاوتی دارند. فکر کردن، آنها باید از هم جدا شوند و عذرخواهی کنند و افرادی را استخدام کنند که با تفکر خودشان همسو هستند.

ابراهیم امینی درباره تکلیف شورای شهر به این اقدام شهرداری تهران می گوید: معمولا آنها باید به عنوان کسانی که به شهروندان رای داده اند و نماینده شهروندان در شورای شهر هستند وارد این موضوع شوند و ورود آنها طبیعی و منطقی تلقی شود. از خود بپرسند که در این زمینه چه تصمیمی باید بگیرند.

آقای امینی با رد ادعای مدافعان ساماندهی شهرداری تهران مبنی بر اینکه «دلیل جابجایی به دلیل کمبود بودجه است»، گفت: «اینطور نیست. به جای این نیروها، قطعا قدرت را در دست می گیرند و نیروهایی را معرفی می کنند که از نوع خود می دانند. مشکلات مالی پیش روی شهرداری تهران در حال حاضر بسیار کمتر از مشکلاتی است که در دوره شورای شهر پنجم با آن مواجه بودیم.

ابراهیم امینی نایب رئیس پنجمین دوره شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: در مورد عملکرد شهرداری در دوره جدید مصاحبه ای انجام نشده و در این زمینه مصاحبه ای انجام نشده است، اما تعدیل نیروهای شهرداری موضوع مهمی است. مطالب باید مطرح شود، این را از خاطره پنجمین دوره شورای شهر تهران و زمانی که در شورا بودیم شروع می کنم.

وی ادامه داد: قبل از ورود به شورای شهرداری در سال 1396، برخی از فرمانداران شهرداری مصاحبه هایی انجام دادند و گفتند که قرارداد نیروهای پیمانکاری را برای سال آینده آماده نمی کنیم. من در همان زمان به این اظهارات واکنش نشان دادم و مصاحبه کردم و گفتم الان مهمترین دغدغه شهروندان بحث معیشتی و مشکلات اقتصادی است و اینکه با این کار چه عیدی به شهروندان می دهیم و قبل از عید ما به آنها بگویید که بعد از آیدی شما بیکار هستید به آیدی. در واقع عید این شهروند و خانواده اش را به عزا تبدیل کرده ایم و این اقدام باعث نگرانی آنها خواهد شد.

امینی افزود: در این راستا سعی کردیم این کار انجام نشود. حتی در کمیته حقوقی که خودم بودم، برخی از همکارانی که موافقت کرده بودند و تاریخ مصرفشان تمام شده بود، نگران بودند که قراردادشان را تمدید نکنیم چون در دوره قبل استخدام شده بودند. از آنها پرسیدم و گفتم شما جوانان این مملکت هستید و ما کاری به فکر شما نداریم و با خیال راحت به کار خود ادامه می دهیم. اتفاقاً زمانی که ما در شورای شهر تهران بودیم، ایشان کار می کردند و ما از کارشان راضی بودیم.

ابراهیم امینی با اشاره به موضوع کوچک سازی در دوره جدید شهرداری گفت: مشکل الان همین است. بحث راه اندازی نیرو نیست، در واقع بحث برخی از دوستان است که به شدت معتقدند افرادی که در گذشته کار کرده اند و تفکر متفاوتی دارند باید آنها را از هم جدا کنند و عذرخواهی کنند و افرادی که طرز فکر متفاوتی دارند. استخدام برای استخدام.

وی افزود: بعد از تعطیلات نوروز و اولین سال و ایام ماه مبارک رمضان که ماه رحمت است، چنین برخوردی با کارمندانی که جایی برای رفتن ندارند و از گذراندن عمر خود راضی هستند و بی انصافی است. این افراد نیز بی انصافی هستند. او همچنین با آرمان های اخلاقی، فرهنگی و دینی ما مخالف است. من فکر می کنم ما واقعاً باید پاسخگوی این جوانان باشیم و اجازه دهیم به فعالیت های خود ادامه دهند. با نقض آنها

نایب رئیس سابق شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا دلیل این کاهش نیرو ناشی از کمبود بودجه است؟ به جای این نیروها، قطعا قدرت را در دست می گیرند و نیروهایی را معرفی می کنند که از نوع خود می دانند. مشکلات مالی که در حال حاضر شهرداری تهران با آن مواجه است، بسیار کمتر از مشکلاتی است که در دوره شورای شهر پنجم با آن مواجه بودیم. خیلی کمتر از امروز بود.

یکی از اعضای سابق شورای شهر تهران گفت: فکر نمی کنم مشکل کمبود منابع مالی آنقدر حاد باشد که بخواهند به همین دلیل نیروها را کم کنند. فکر نمی کنم به جای نیروهای تعیین شده، نیروهایی را معرفی نکنند و افرادی را استخدام کنند که با تفکر خودشان همسو باشند، در حالی که باید سعی کنیم با این نیروهای فعال با مهربانی و نیکی رفتار کنیم تا بتوانند این حداقل زندگی را ادامه دهند. به خصوص در این شرایط که هم شرایط سخت اقتصادی و هم وضعیت تاج و تخت ملت ما را تحت فشار قرار داده است.

امینی در خصوص اینکه «در دوره قبلی مدیریت شهری چنین تعدیل هایی در شورای شهر و شهرداری تهران انجام شد»، گفت: در آن زمان اصلاح قوه ای به این شکل نداشتیم؛ در حالی که این اصلاحات در شورای شهر و شهرداری تهران انجام شد. به عنوان مثال ممکن است در گذشته نیروهای بسیار کمی جذب شده باشند که طبیعی است و همیشه همینطور بوده است. حتی در حال حاضر نیز می توان آنها را بر اساس نیاز خود استخدام کرد. با این حال می توان کارکنان بازنشسته را جایگزین کرد و سازمان کاریابی مجوز و خطوط توزیع کرد تا بر اساس نیاز شهرداری جذب یا جذب شوند. این طبیعی بود. . الان هست، در گذشته بوده و در آینده هم خواهد بود، اما تلاش برای دور نگه داشتن عده ای از افراد، کار اخلاقی، فنی و مدیریتی نیست.

امینی در خصوص احتمال ورود شورای شهر تهران به این موضوع گفت: ورود یا عدم ورود آنها بستگی به دیدگاه و نظر اعضای فعلی شورای شهر دارد، اما قاعدتا آنها کسانی را که به شهروندان رای داده و هستند را می پسندند. نمایندگان شهروندان در شورای شهرداری باید در این خصوص تصمیم گیری کنند و ادامه داد: آنها وارد می شوند و ورودشان طبیعی و منطقی تلقی می شود اما باید از خود بپرسند که در این زمینه چه تصمیمی دارند.

وی در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به شایعاتی مبنی بر «انتقال برخی نیروهای نخبه به حوزه شهرداری» گفت: موضوع دیگر نیروهایی است که با مجوز برنامه، بودجه و سازمان به عنوان دستیار در شورای پنجم فعالیت می کنند. این افراد معمولاً کارمندان نخبه و دارای صلاحیت علمی هستند که می توانند خدمات حکمرانی شهری خوبی را در منطقه خود ارائه دهند و گفته می شود تصمیم گرفته اند آنها را در اختیار بخشداری شهرداری قرار دهند که این امر نیز باعث هدر رفتن توان این افراد و افراد شایسته می شود و چنین نخواهد بود. تا جایی که می توانند مفید باشند.

ابراهیم امینی نایب رئیس پنجمین دوره تهران نیز بر لزوم حل این گونه مسائل در نهایت تاکید کرد و گفت: این مسائل و مواردی از این دست باعث فرار مغزها از کشور می شود. به این موضوع نیز باید به شیوه صحیح پرداخته شود تا فضایی ایجاد شود که همچنان در حوزه تخصصی خود منبع تأثیرگذاری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید