آپارتمان های شخصی به میزبانی امام مربانی / نمازگزاران مشهدی آیین میهمان نوازی را برگزار می کنند


ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818085

تاریخچه افرادی که برای خدمتگزاران امام رئوف آمده بودند:

مشهد رضا شهر امام مهربانی هاست. این روزها از گوشه و کنار شهر اخباری مبنی بر اسکان زائران نوروزی به دلیل کمبودها، مشکلات و برخی گرانی ها به گوش می رسد، اما در میان همه این خبرها اتفاقات تلخ و شیرینی از گذشت و ایثار مردم بدون دفتر ریاست جمهوری و … دستورالعمل های سازمانی و اداری خدمت عبادت کنندگان امام رئوف بیایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس : مشهد الرضا این روزها میهمانان عزیزی دارد، نمازگزارانی که مشتاقانه از راه های دور و نزدیک به عشق عبادت به سوی هشتمین خورشید تابناک ولایت و امام زمان(عج) سفر کرده اند. سفر به زمین سلطان خراسان اگرچه سفر به نوروز در سراسر کشور رایج است و مسافران از طریق جاده به شهرهای مختلف می روند، اما سفر به مشهد و زیارت امام رئوف سابقه متفاوتی دارد.

افرادی که در هر شهر کشور در ایام نوروز به مسافرت می‌روند، هر چقدر هم که هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مسافرخانه‌ها و نبود خدمات عمومی گران باشد، باز هم نادیده گرفته می‌شوند، اما اگر این موارد در مشهد رضا و شهر امام رئوف برای مردم باشد، به کمی غیر قابل هضم است و زائران و مسافران نوروزی توقعات متفاوتی از مردم و کارکنان مشهد الرضا دارند، گرانی هتل، اقامتگاه و مسافرخانه و یا هر کمبود خدمات دیگری در مشهد چهره خوشایندی برای مهمانان امام رئوف نیست.

اگرچه در ارائه خدمات و اسکان به نمازگزاران امام رضا (ع) در نقاط مختلف شهر کاستی هایی وجود دارد، اما با توجه به گفته ها و شنیده های نمازگزاران، باید دلایل را در جای خود برطرف کرد، اما نباید. نادیده گرفته می شود که نوروز 1401 مشهد الرضا آب و هوایی مشابه اربعین حسینی دارد و گروه ها یا افراد مردمی برای ارائه خدمات و اسکان رایگان برای نمازگزاران علی بن موسی الرضا (ع) و برای نمازگزاران و میهمانان زحمات زیادی کشیده اند. امام رئوف به گونه ای خدمت می کند که کوتاهی مسئولان و مدیران بیش از این آسیبی به میهمانان امام رئوف نزند.

این روزها چه در فضای مجازی و چه در سطح شهر می توان پوسترهایی را بر روی هر در و دیوار و یا در دستان افرادی مشاهده کرد که برای هماهنگی اسکان رایگان زائران در مساجد، حسینه ها یا منازل شخصی شماره هایی را نوشته اند. اینها همان گروه ها یا افراد هستند. آنها داوطلبانی هستند که برای خدمت به نمازگزاران امام رضا (ع) آمده اند. بله، اینجا مشهد رضا شهر امام مهربانی هاست و مردم این شهر آیین میهمان نوازی و مهربانی را از استاد خود آموخته اند، در این راستا با یکی از کسانی که داوطلبانه و خودجوش به نمازگزاران اسکان و خدمات رایگان می دهد. امام رئوف و بدین ترتیب آپارتمان های شخصی خود را در اختیار ارادتمندان امام رضا (ع) قرار دادیم و گفت و گو کردیم.


844f1b9b 178d 4160 b7e8 e2fd30041ad1 خبر خاکستری

ابراهیم بتکاوا در گفت و گو با خبرنگار صبح توس در تشریح کیفیت خدمات رسانی به نمازگزاران امام رضا (ع) اظهار داشت: چهار آپارتمان شخصی دارم که از 28 اسفند ماه در خدمت نمازگزاران امام رضا (ع) با اسکان رایگان برای نمازگزاران در این محل اسکان را آغاز کردم. واحدها بوده و این فعالیت را تا 14 اسفند ادامه خواهد داد.

وی افزود: هر شب بین 10 تا 12 خانوار حدود 30 تا 35 نفر را به صورت رایگان در این آپارتمان ها اسکان می دهم که برخی خانواده ها هشت یا ده نفر هستند.

بتکاوا با اشاره به اینکه هیچ سازمان و اداره ای زیر نظر آنها وجود ندارد زیرا فقط شعار می دهند و عملاً خدماتی ارائه نمی دهند، گفت: شیفتگان امام رئوف (ع) در روزهای اول صبحانه برایشان تهیه کردند و بعد نتوانستم صبحانه درست کنم. برای ایثارگران به دلیل مشکلات مالی.


b0c9636e f40c 4cd6 a5a0 f3011e80a78b خبر خاکستری

او گلایه کرد که با سامانه 137 شهرداری تماس گرفته و درخواست پتو و دو بخاری کرده اما توجهی نکرده اند. در هر آپارتمان حدود 3 خانوار با چادر به دور هستند که هم مشکلات بهداشتی رعایت می شود و هم شئونات اسلامی خانواده رعایت می شود و خانواده ها دخالت نمی کنند.

باتکوا افزود: از 28 اسفند 180 خانوار حدود 500 تا 800 نفر را به صورت رایگان در آپارتمان های خود اسکان دادم و با وجود اینکه آپارتمانم در بلوار توس و دور از حرم است اما همچنان با استقبال خوب نمازگزاران مواجه می شود. .

وی بیان کرد: حدود 8 سال است که در زمینه خدمات رسانی و اسکان به مداحان امام رضا(ع) در ساعات اوج بار فعالیت می کنم و در مناسبت های دیگر نیز برنامه های دیگری برای مداحان دارم.

وی با اشاره به هدف خود از سر کار آمدن و اسکان رایگان برای ارادتمندان امام رضا (ع) گفت: چه هدفی بهتر و بالاتر از هدیه دادن به مداحان آقا امام زمان (عج) و خدا خواهش می کنم بگوییم. آی تی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید