آژیر خطر در باشگاه استقلال

آژیر خطر در باشگاه استقلال

باشگاه استقلال تهران با حضور مصطفی آجورلو پس از جدایی از احمد مددی در شهریور ماه گذشته اقدامات موثری را برای جذب حمایت مالی و رفع مشکلات اقتصادی انجام داده است.

استقلال برای گرفتن جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا با چند طلبکار سابق تسویه حساب کرده است اما اخبار جدید حاکی از اضافه شدن طلبکاران جدید به دستمزد باشگاه در تهران است.

در حالی که پرونده آندره آ استراماسیون و لئاندرو پادوانی، سرمربی و بازیکن سابق این تیم در دادگاه حکمیت ورزش در جریان است، افرادی که از این باشگاه حمایت مالی کردند نیز خواستار دریافت درخواست های خود شدند!

دیروز مشخص شد که اسماعیل خلیل زاده رئیس سابق هیات مدیره باشگاه یکی از طلبکاران جدید باشگاه است. خلیل زاده که حضورش در سمت سرپرستی باشگاه حواشی متعددی داشت، حالا رقم 560 هزار دلاری را خواست و خواستار توافق شد! گفته می شود او این مبلغ هنگفت را که حدود 14 میلیارد تن است با قیمت امروز به دلار برای پرداخت مطالبات بازیکنان هزینه کرده است.

علی نامداری مردی که هیچ سمت رسمی در باشگاه نداشت و فقط از او به عنوان مشاور هیات مدیره یاد می شد 39 میلیارد تن بدهکار است! این علاوه بر پرداختی است که او به عنوان هدیه به بازیکنان و اعضای تیم پرداخت کرده است. این رقم به درخواست مهدی علی نژاد معاون سابق وزیر ورزش و جوانان پرداخت شد و وی با تصمیم هیات مدیره چنین پرداختی را پذیرفت.

آریابرتر یکی دیگر از طلبکاران فعلی استقلال است. این شرکت که به عنوان حامی مالی باشگاه با مدیرعاملی امیرحسین فتحی قرارداد همکاری امضا کرده بود، اکنون 13 میلیارد تن طلبکار است. آن زمان گفته می شد این شرکت 9 میلیارد تن فولاد به حساب باشگاه تزریق کرده و حالا با حسابی دیرهنگام این رقم را خواسته است.

یک بانک خصوصی نیز 4 میلیارد تومان طلب دارد و یکی دیگر از اعضای سابق هیئت مدیره به مدیرعاملی رضا افتخاری نیز حدود 7 میلیارد تومان به حساب باشگاه واریز کرده بود که اکنون سودهای باورنکردنی را به همراه داشته است. این عضو سابق هیأت مدیره اکنون مدعی است به دلیل تأخیر در پرداخت سود باید 40 میلیارد تن دریافت کند و در این زمینه نسبت به صدور حکم توقیف اقدام کرده و یکی از تهدیدات جدی این باشگاه را ذکر می کند.

در حال حاضر با این ارقام باشگاه استقلال باید 110 میلیارد تن برای پرداخت این بدهی ها کنار بگذارد که رقمی نجومی و تکان دهنده است. استقلالی ها در این فصل سعی کردند با تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی قرارداد 550 میلیارد تومانی را محقق کنند اما فقط تبلیغات محیطی را انجام دادند.

اگرچه این ارقام بدون توجه به خواسته یکی از اعضای سابق هیات مدیره استقلال در زمان اسماعیل خلیل زاده محقق شده است، اما این سوال مطرح می شود که باشگاه پایتخت چگونه در آستانه فصل نسبت به تسویه حساب بازیکنان، تعیین بودجه و پرونده نقل و انتقالات اقدام خواهد کرد؟ دادگاه CAS این تعهدات را نیز پرداخت می کند؟ چالش بزرگ آجورلو و تیم مدیریتی اش که تلاش می کردند تیم لیگ برتری را از تنگناهای مالی خارج کنند، حالا بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده است.

دیدگاهتان را بنویسید