آیا استقلال یک بهادر بی دل خواهد خرید؟

آیا استقلال یک بهادر بی دل خواهد خرید؟

تلاش استقلالی ها برای خرید «ژان کارلوس» برزیلی حتی با تغییر سرمربی هم متوقف نشده است. باشگاه در فصل گذشته به دنبال این بازیکن بود اما یک سد بزرگ در قالب یک قرارداد 700 هزار دلاری مانع از این انتقال شد. حالا شایعه شده است که کارلوس با قراردادی حدود 100 هزار دلار ارزانتر از فصل گذشته آماده انتقال به استقلال است و حتی صفحه رسمی این تیم را هم دنبال کرده است. اگرچه به گفته مطبوعات برزیل، این رقم «دو برابر» ارزش واقعی این بازیکن و رقم دستمزد او در فوتبال برزیل است. این هافبک تهاجمی 1 متر و 78 سانتی متری به تازگی 30 ساله شده است. او تا به امروز هرگز برزیل را برای بازی ترک نکرده است و این را می توان اولین تجربه حضورش در کشور دیگری برای فوتبال دانست. ظاهرا سا پینتو علاقه زیادی به جذب این بازیکن دارد و می خواهد به هر قیمتی شده او را به تیمش اضافه کند.

ژان کارلوس ویسنته محصول آکادمی پالمیراس است اما تنها 3 بار برای تیم اصلی باشگاه بازی کرده است. او پس از جدایی از پالمیراس به سائو برناردو در دسته های پایین فوتبال برزیل رفت و سپس به ویلانووا قرض داده شد. او همچنین یک قرضی کوتاه مدت در باشگاه معتبر سائوپائولو داشت که دوره چندان موفقی نبود. ژان سپس به باشگاه گویاس رفت و از آن تیم به 3 باشگاه برزیلی دیگر منتقل شد. او از سال 2019 در باشگاه نائوچیکو عضویت دارد و در اولین سال حضورش در این باشگاه قهرمان سری C یا رده سوم فوتبال برزیل شد و مدتی برای این تیم در سری B بازی کرد و شباهت زیادی به خود ساپینتو دارد. در تیم های دائما در حال تغییر، که تیم های زیادی را تغییر داده است. یکی دیگر از چیزهای مشترک بین آنها این است که سا پینتو به عنوان مربی و کارلوس به عنوان بازیکن تنها یک جام بزرگ را کسب کردند. هر دو مستعد خشم هستند و این باعث شباهت سوم آنها می شود. ژان اخیرا سابقه 10 جلسه محرومیت به دلیل درگیری فیزیکی با یکی از بازیکنان فوتبال برزیل را داشت!

پست هافبک تهاجمی برای آبی ها بسیار مهم به نظر می رسد. این تیم فصل گذشته نیز کمبود یک هافبک خلاق را در ترکیب خود احساس می کرد. با وجود این آمار، فصل آخر ژان کارلوس در سریال چندان درخشان نیست. او در سال 2022 در 11 بازی سری B تنها 2 گل به ثمر رساند و هیچ پاس گلی به ثمر رساند اما شاید ماندن در فوتبال ایران شرایط متفاوتی را برای این بازیکن رقم بزند. کن پتانسیل زیادی دارد اما هرگز به اهدافش در دنیای فوتبال نرسیده است. او اکنون 30 ساله است و قرار است برای اولین بار برزیل را ترک کند و مقصد احتمالی او لیگ برتر ایران باشد. خریدی گران اما پرمخاطره برای استقلال. آنها باید برای بازیکنی که هرگز خارج از برزیل زندگی نکرده است، هزینه زیادی بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید