آیا انتقال سهام عدالت به وراث هزینه دارد؟

آیا انتقال سهام عدالت به وراث هزینه دارد؟

مشاور رئیس سازمان بورس گفت: کلیه خدمات مربوط به واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث به شرطی که از طریق بازار سرمایه انجام شود رایگان خواهد بود.

به گزارش آرش آنلاین، مهدی حاجی وند دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بحث واگذاری سهام عدالت متوفی به وراث. لازم به ذکر است که وراث در صورت تمایل می توانند از طریق بازار سرمایه سهام سرمایه را به وراث منتقل کنند و برای درخواست انحصار وراثت سهام ابتدا باید کارهای مربوط به انحصار را انجام دهند. بر روی وراثت و گواهی حصر وراثت دریافت می کنید کافی است از وراث سجامی باشید و مدارک لازم را به همراه داشته باشید.

این مسئول همچنین گفت: مدارک مورد نیاز شامل عکس کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا معادل عکس اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث به نام. در گواهی وراث (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می تواند جایگزین کارت ملی شود) اصل یا کپی برابر با اصل ورثه متوفی (در صورتی که مادر یکی از ورثه باشد، برگرفته از بند ب ماده 892 قانون مدنی در مورد کنترل حاجیبه، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان. پدر و مادر متوفی نیز لازم است) و در صورت داشتن وصیت نامه رسمی که در گواهی ورثه نیز قید شده است، ارائه اصل یا رونوشت وصیت نامه نیز الزامی است. پس از آن افراد می توانند به هر یک از شعب کارگزاری ها یا شعب بانک های منتخب مراجعه و مدارک را تحویل دهند و ادعا می شود که این فرآیند رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه نخواهد داشت.

حاجی وند تصریح کرد: پس از بررسی و طی مراحل در کوتاه مدت، سهام عدالت متوفیان بین وراث تقسیم و تمامی سود انباشته در پایان سال با مرحله دوم به افراد واریز می شود. سپرده سود سهام عدالت

وی در خصوص فرآیند واگذاری رایگان سهام عدالت به وراث گفت: باید تاکید کرد که این فرآیند برای وراثی که از طریق بازار سرمایه (شعب کارگزاری و شعب بانک های منتخب) انحصار وراثت سهام عدالت را در اختیار دارند، رایگان خواهد بود. ).

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان