آیا بانوان زاهدانی از تفریح ​​در پارک بانوان لذت خواهند برد؟


زمان: 09:00
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842741

پارک بانوان زاهدان که تنها تفرجگاه خصوصی بانوان در این شهر است اما با گذشت سالها هنوز برای عموم قابل دسترسی نبوده است.

زاهدان به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور امکانات مناسبی برای تفریح ​​و فضاهای سبز ندارد و پروژه های تفریحی، ورزشی و فضای سبز آن متأسفانه سال ها طول می کشد تا به مرحله بهره برداری برسد و پس از بهره برداری بر روی خود باقی می ماند. از دستگاه ها و فضای سبز آن به درستی مراقبت نمی شود.

پارک بانوان از آن دست پروژه‌هایی است که ساخت آن سال‌ها به طول انجامید و علیرغم اینکه مسئولان شهرداری صحبت از تکمیل فاز اول آن می‌کنند، هنوز زیرساخت‌های لازم برای این پروژه عظیم تکمیل نشده است و این سابقه تاریخی دارد. مدیران دستگاه های متعهد به الزامات بانوان در بعد اوقات فراغت و اماکن ورزشی.

مریم عسکری دهنو، رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر زاهدان از تکمیل کامل فاز دوم این پروژه طی سه ماه آینده خبر داد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: پارک بانوان زاهدان به مساحت 5200 متر در دو فاز در حال ساخت است که فاز اول آن تکمیل شده و هم اکنون در نوبت عصر مورد استفاده بانوان قرار می گیرد.

عسگری دهنو فاز اول این پارک را شامل مبلمان پارکی، فضای سبز، رینگ عابر پیاده و دوچرخه ذکر کرد و افزود: فاز دوم در قالب مجموعه ورزشی و تفریحی است.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم این پارک بازنگری شده است، گفت: با توجه به وضعیت مالی پیش روی شهرداری و بنا به گفته استاندار سیستان و بلوچستان، سالن آمفی تئاتر و استخر سرپوشیده از پروژه حذف شده است.

این عضو شورای شهرداری زاهدان ادامه داد: در بررسی، احداث زمین چمن مصنوعی چند منظوره، زمین مینی گلف، زمین اسکواش، زمین والیبال، بازار خودارضایی بانوان، آسمان خراش سیار و سینمای چند بعدی روباز بانوان جایگزین قبلی شد. ساختمان ها

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی که انجام داده ایم، قرار است تا سه ماه آینده فاز دوم توسط سازمان های مختلف شهرداری و هر دو شهرداری تکمیل و به بهره برداری برسد.

عسکری ده نو گفت: در حال حاضر ورزش های همگانی با هدایت دو گروه از بانوان در این پارک برگزار می شود.

راه اندازی پارک بانوان در زاهدان در آذرماه سال 95، راه اندازی و راه اندازی پارک ویژه بانوان در نشست هم اندیشی کارکنان و مشاوران مسائل بانوان در سیستان بلوچستان به تصویب رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید