آیا برای هر بشکه نفت 100 دلار وجود دارد؟!

آیا برای هر بشکه نفت 100 دلار وجود دارد؟!

روز جدید : این سوال پیش می آید که وضعیت عرضه چگونه خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال، بررسی گزارش چشم انداز انرژی کوتاه مدت آژانس اطلاعات انرژی مفید خواهد بود. این گزارش که ماهانه به روز می شود، تعادل بسیار نزدیکی بین تولید و تقاضا را با ورود به سال 2022 نشان می دهد. دومین شاخص نفت خام در گزارش آژانس اطلاعات انرژی نشان می دهد که ذخایر نفت خام، علیرغم رشد ثابت به مدت 6 هفته، همچنان باقی مانده است. کمتر از میانگین 5 سال در این زمان از سال.

به طور فزاینده ای آشکار می شود که اقتصاد جهان در حال بهبود است. کاخ سفید امروز یک سفر هوایی بین آمریکا و 35 کشور خارجی را آغاز کرد. در نتیجه این اقدام، سهام شرکت های هواپیمایی در حال افزایش است، اما انتظار می رود تقاضا برای سوخت جت به سرعت به سطح سال 2019 بازگردد و حتی از آن فراتر رود.

اویل پرایس درباره چشم انداز قیمت نفت در سال آینده نوشت: «پس این سوال پیش می آید که وضعیت عرضه چگونه خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال، بررسی گزارش کوتاه مدت آژانس اطلاعات انرژی در مورد چشم انداز انرژی مفید خواهد بود. این گزارش که ماهانه به روز می شود، تعادل بسیار نزدیکی بین تولید و تقاضا را با ورود به سال 2022 نشان می دهد. دومین شاخص نفت خام در گزارش آژانس اطلاعات انرژی نشان می دهد که ذخایر نفت خام، علیرغم رشد ثابت به مدت 6 هفته، همچنان باقی مانده است. کمتر از میانگین 5 سال در این زمان از سال.

این عوامل عمدتاً به سمت نفت وست تگزاس اینترمدیت و نفت برنت صعودی می‌کنند و سطوح فعلی را حفظ می‌کنند و سپس شاید از آن فراتر می‌روند زیرا قیمت گاز طبیعی باعث می‌شود ژنراتورهای برق جایگزین نفت با گاز گران‌تر شوند. این یک تقاضای پیش بینی نشده دیگر برای عرضه محدود نفت خام ایجاد می کند. با نزدیک شدن به زمستان 22/21، پیش بینی ها برای نفت 100 دلاری برنت در حال افزایش است. عواملی وجود دارند که می توانند اثرات این کاهش بازار را کاهش دهند. مهمترین آنها احتمالاً قدرت دلار در مقایسه با سبد بازار سایر ارزها است. پس از اینکه فدرال رزرو کاهش خرید دارایی ها را در اوایل نوامبر اعلام کرد، دلار در بالاترین سطح یک ساله خود معامله شد. در نتیجه، نفت خام که به دلار ارزش گذاری شده است، ممکن است انعطاف پذیری خاصی از خود نشان دهد.

افزایش سهام نیز به طور فزاینده ای برای جو بازار مشکل ساز است. قیمت نفت طی شش هفته گذشته زمانی که اوپک پلاس اعلام کرد قصد دارد مسیر فعلی خود را با افزایش عرضه حفظ کند، کاهش یافته است. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، پیش بینی 100 دلاری نفت به طور فزاینده ای غیرممکن به نظر می رسد. پس از گذشت تقریباً سه دهه، تورم در بازارهای جهانی در حال ظهور است. قیمت همه چیز در حال افزایش است زیرا سمت تقاضای معادله قفسه های کالا را خالی می کند. اصطلاح “ابر چرخه کالا” برای اولین بار پس از چند سال در گزارش های خبری ظاهر می شود. من در اوایل سال جاری در مقاله ای در مورد قیمت نفت در مورد این احتمال صحبت کردم.

تورم و افزایش قیمت کالاها ممکن است بر قیمت سهام در برخی از بخش‌های اقتصاد تأثیر بگذارد. سهام در اقتصاد انرژی همچنان بسیار پایین تر از شاخص های کلیدی معامله می شود و می تواند پناهگاه امنی برای سرمایه گذارانی باشد که می خواهند از پرتفوی خود در برابر تأثیر کامل قیمت انرژی و کالا محافظت کنند. به نظر من این احتمال وجود دارد که افزایش فعلی قیمت نفت در همه موارد ادامه داشته باشد و سهام شرکت های شرکت کننده در این رالی در سال آینده افزایش بیشتری پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید