آیا به دولت سیگنال می دهد که حداقل دستمزد/کارگران را 60 درصد افزایش دهد؟

آیا به دولت سیگنال می دهد که حداقل دستمزد/کارگران را 60 درصد افزایش دهد؟

روز جدید : یک کارشناس بازار کار می گوید: رقم اعلام شده از سوی سخنگوی کمیته مشترک حداقل دستمزد سال آینده 5 میلیون و 600 هزار تن است. این رقم می تواند مبنای و شاخصی جدی در تعیین دستمزد کارگران باشد.

حمید حاج اسماعیلی کارشناس بازار کار می گوید: موضوعی که همیشه در تعیین دستمزد بر آن تاکید داشته ام، نقش و رهبری دولت در تعیین دستمزد است. این موضوع در حال حاضر بسیار جدی است و دولت همچنان در حال تعیین حقوق کارگران در کشور است.

وی افزود: به هر حال باید در تصمیمات و نظرات دولت به دنبال میزان دقیق حقوق که حد تعیین شده از سوی شورای عالی کار است، باشید. توجه داشته باشید که دولت پیشنهاد حداقل حقوق 4.5 میلیون تنی کارکنان دولت را به مجلس ارائه کرد که خوشبختانه مجلس و کمیته ادغام این رقم را نپذیرفتند. هم مشکلات اقتصادی کشور و هم تحقیقات میدانی در مورد وضعیت اقتصادی مردم در افزایش حقوق کارمندان موثر است.

این کارشناس بازار کار بیان می کند: رقم اعلام شده از سوی سخنگوی کمیته مشترک حداقل دستمزد سال آینده 5 میلیون و 600 هزار تن است. به نظر من این رقم با رقمی که دولت در لایحه تعیین کرده بسیار متفاوت است. بنابراین معتقدم که این رقم می تواند مبنای و شاخص محکمی در تعیین دستمزد کارگران باشد، زیرا رقم مصوب کمیته مشترک بسیار بیشتر از سایر مولفه ها در تعیین دستمزد کارگران در شورای عالی کار موثرتر خواهد بود. نسبت به سایر اجزا

حاج اسماعیلی بیان می کند: در صورتی که شورای عالی کار 60 درصد به حداقل دستمزد 2 میلیون و 655 هزار تنی اضافه کند و حق مسکن را از 450 هزار تن به 600 هزار تن و خوراک و پوشاک را از 600 هزار تن به 700 هزار تومان افزایش دهد. ، به تازگی به رقم 5 میلیون و 600 هزار تن کمیسیون تلفیق برای حداقل دستمزد رسیده است. این نیازی به مذاکره ندارد زیرا قبلاً تأیید شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید