آیا جنگ روسیه و اوکراین با بمب هسته ای پایان می یابد؟

آیا جنگ روسیه و اوکراین با بمب هسته ای پایان می یابد؟

روز جدید: رئیس جمهور ترکیه با هشدار نسبت به تهدیدات هسته ای روسیه علیه اوکراین، ورود این جنگ به فاز هسته ای را فاجعه ای برای جامعه جهانی ارزیابی کرد.

رئیس جمهور ترکیه با ابراز نگرانی از هشدارهای مقامات روسیه در مورد استفاده از سلاح هسته ای برای دفاع از خود، گفت که هزینه تبدیل جنگ در اوکراین به یک درگیری هسته ای فاجعه بار خواهد بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه چهارشنبه شب گفت که با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره ساخت نیروگاه هسته ای در سواحل دریای سیاه گفتگو کرده است.

اردوغان در گفتگو با رسانه ها توضیح داد: در موضوع ساخت نیروگاه هسته ای در سینوپ اقداماتی انجام خواهیم داد. ما این موضوع را به تفصیل با آقای پوتین در میان گذاشتیم و به گفتگو ادامه خواهیم داد.»

به گزارش سایت ریانوفسکی، وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره هشدار روسیه به غرب در خصوص توسل به سلاح هسته ای برای دفاع از خود، هشدار داد که جنگ هسته ای فاجعه بار خواهد بود.

اردوغان با ابراز نگرانی از تبدیل شدن جنگ اوکراین به جنگ هسته ای دیگر گفت: بهای تغییر [جنگ اوکراین] یک جنگ هسته ای فاجعه بار خواهد بود. ما حتی نباید به آن فکر کنیم، چه رسد به اینکه در مورد آن صحبت کنیم. حل این موضوع از طریق دیپلماتیک صحیح ترین گام خواهد بود.»

هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از بسیج نظامی محدود خبر داد و گفت که کشورهای غربی به دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند، اما مسکو نیز سلاح هسته ای دارد و از هر وسیله ای برای دفاع از خود استفاده می کند.

پس از آن، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که فکر نمی‌کند پوتین وقتی درباره آمادگی مسکو برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای صحبت می‌کند، بلوف می‌زند.

دیدگاهتان را بنویسید