آیا ریکاردو آسترا را دوست دارد؟ مشاهده اولین بازی های استقلال با مربیان خارجی

آیا ریکاردو آسترا را دوست دارد؟  مشاهده اولین بازی های استقلال با مربیان خارجی

استقلال بیست و دومین دوره لیگ برتر را با سرمربی پرتغالی آغاز خواهد کرد. بازی هایی که نسبت به هفته اول فصل گذشته برای آبی پوشان تفاوت بسیار آشکاری دارد. آنها فصل را مهرماه سال گذشته به عنوان یکی از مدعیان عنوان قهرمانی آغاز کردند، اما اوت امسال باید بازی ها را به عنوان مدافع عنوان قهرمانی آغاز کنند. این تفاوت قطعا بار مسئولیت ریکاردو ساپینتو را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. در بین سرمربیانی که در 21 دوره گذشته لیگ برتر هدایت استقلال را برعهده داشته اند، اگرچه هیچ کدام موفق به قهرمانی در آن رقابت ها نشده اند، اما نتایجی که در اولین بازی رسمی به عنوان سرمربی با آبی ها به دست آورده اند جالب توجه است.

یک برد بزرگ
استقلال فصل 82-81 را در حالی آغاز کرد که سرمربی آلمانی به نام رولاند کخ هدایت این تیم را برعهده داشت. آبی پوشان در هفته اول این مسابقات با نتیجه 3 بر یک پاز را شکست دادند و نمایش فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشتند. دیداری که به راحتی می توان گفت بهترین دیدار استقلال و رولند کخ در دوران سرمربیگری آبی های تهران است. نکته جالب اینکه در پایان فصل استقلال نهم شد اما پاز در رده دوم قرار گرفت. مطمئناً فراموش نکرده اید که رولاند کخ تا پایان مسابقات نتوانست سرمربی استقلال باشد و در اوایل بهار سال 1381 از سمت خود برکنار شد.

ایستادن در مقابل فولاد
علیرضا منصوریان فصل 1395-1395 را خیلی بد شروع کرد و در نهایت مجبور به استعفا شد تا استقلالی ها به سراغ مربی آلمانی دیگری به نام وینفرد شفر رفتند. چهره ای که در فوتبال جهان شهرت داشت و سابقه حضور در جام جهانی 2002 به همراه تیم ملی کامرون را به عنوان سرمربی داشت. شفر استقلال را با تساوی بدون گل مقابل باشگاه فوتبال خوزستان آغاز کرد، دیداری که در ورزشگاه آزادی برگزار شد و سرمربی آلمانی چند روز پس از آن بازی موفق شد نساجی مازندران را در جام حذفی شکست دهد. البته او سپس دربی پایتخت را به پرسپولیس سپرد.

یک مربی شکست خورده
آندره آ استراماچونی قطعا بهترین و محبوب در بین سرمربیان خارجی استقلال در طول لیگ برتر است. این بازیکن ایتالیایی که در ابتدای فصل 99-98 مدیریت استقلال را برعهده گرفت، اگرچه در پایان نیم فصل توانست هدایت استقلال را بر عهده بگیرد، اما در هفته اول که به میهمانی خودروسازی رفت، او بازی را با یک گل شکست داد و استقلال را با شکست آغاز کرد. استراماچونی در نشست خبری بعد از این مسابقه عصبانیت خود را نشان داد و حتی صندلی را پرتاب کرد.

در راه مرد آلمانی
ریکاردو ساپینتو حالا قرار است به عنوان چهارمین سرمربی خارجی استقلال در لیگ برتر به میدان برود و تا چند روز دیگر اولین حریف خود در لیگ را مشخص کند. این مربی پرتغالی برای اینکه بتواند جایگاه خوبی در بین هواداران استقلال پیدا کند باید کاری را انجام دهد که رولاند کخ در هفته اول فصل جدید انجام داد، پیروزی قاطع و ارزشمندی که هواداران را به وجد بیاورد و سطح اعتماد به نفس را بالا ببرد. البته از این به بعد باید مراقب باشد که به سرنوشت کخ و شفر دچار نشود.

دیدگاهتان را بنویسید