آیا قرعه کشی خودرو برای متقاضیان عادی را متوقف کردند؟

آیا قرعه کشی خودرو برای متقاضیان عادی را متوقف کردند؟

سخنگوی وزارت امنیت درباره برنامه بازار خودرو گفت: 20 درصد عرضه خودروسازان به صاحبان خودروهای فرسوده، 50 درصد به طرح جوانان جمعیت و 30 درصد عرضه می شود. در بورس .

امید کلیباف سخنگوی وزارت حراست گفت: خودروسازان موظفند طرح جوانی جامعه و توزیع خودروهای فرسوده را دنبال کنند و مابقی محصولات را در بورس به فروش برسانند، یعنی این شرط بوده است. برای خودروسازان در نظر گرفته شده و نیز رعایت می شود.»

وی افزود: طبق قانون بودجه سال 1401 قرار بود خودروسازان 10 درصد از سهم قرعه کشی خودرو را به خودروهای فرسوده اختصاص دهند، اما از آنجایی که خودروسازان در 6 ماهه اول سال این کار را انجام ندادند، مقرر شد که خودروسازان این کار را انجام دهند. تا پایان سال خودروسازان به جای 10 درصد 20 درصد اختصاص دهند.

سخنگوی وزارت امنیت تصریح کرد: در حال حاضر برنامه تحویل خودرو به گونه ای است که اگر قرار است صنعت خودرو هزار خودرو تحویل دهد، ابتدا باید 20 درصد آن را به صاحبان خودروهای فرسوده و 50 درصد را به طرح جوانان اختصاص دهد. از جمعیت 1000 قطعه باقی مانده، یعنی. 30 درصد در بورس فروخته می شود بنابراین فروش خودرو در بورس اختلالی در عرضه خودرو برای دارندگان خودروهای فرسوده و مادران دارای 2 فرزند ایجاد نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید