آیا لیست جبهه اصلاحات در انتخابات 1402 از آستین سازمان مجاهدین بیرون خواهد آمد؟

آیا لیست جبهه اصلاحات در انتخابات 1402 از آستین سازمان مجاهدین بیرون خواهد آمد؟

مجاهدین سازمان انقلاب یکی از احزابی است که بیشترین اختلاف و تفرقه را داشته است. با این حال بیشترین تأثیر را در جبهه اصلاحات دارند. در این هفته اعضای واقعی این حزب مشخص شدند و احتمالا با ترکیب جدید باید منتظر لیست نهایی جبهه اصلاحات برای انتخابات 1402 باشیم.

سازمان مجاهدین انقلاب

بیست و چهارمین رویداد روز دوشنبه سرانجام اعضای واقعی دوره جدید جبهه اصلاحات را معرفی کرد. بر این اساس بهزاد نبوی، فخرالسادات محتشمی پور، محسن امین زاده، محمدرضا جلایی پور، عماد بهاور، بدرالسادات مفیدی، سیدحسن رسولی، معروف صمدی، اسماعیل گرامی مقدم، فاطمه ساعدی، محسن هاشمی زارع، من، محمدرضا محمدی زارع، من، محمدرضا محمدی زارع همانطور که اعضای واقعی دوره جدید جبهه اصلاحات معرفی می شوند.از مردم تا رهبری

آنچه در ترکیب جدید اعضای واقعی جبهه اصلاحات جالب توجه است، حضور مشهود اعضای سابق سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است. از پانزده عضو واقعی، پنج نفر از اعضای سابق سازمان مجاهدین انقلابی هستند، بیش از هر حزب دیگری در ایران. بهزاد نبوی، محسن امین زاده، گلمرضا ظریفیان و محسن آرمین همگی از اعضای موثر سابق سازمان مجاهدین انقلاب هستند و فخرالسادات محتشمی پور، همسر مصطفی تاج زاده نیز ارتباط زیادی با این جریان دارد.

در عین حال، دو عضو حقوقی جبهه اصلاحات (حزب توسعه ملی و مجمع قربانیان) نیز به عنوان شاخه های سازمان انقلابی مداحان شناخته می شوند و جواد امام و علی باقری که از اعضای سابق این سازمان بودند. شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب تعداد اعضای بلوک مجاهدین را در جبهه افزایش داد و این تغییرات هفت نفر را به همراه داشت.

حزب راه ملت یکی دیگر از شاخه های سازمان مجاهدین انقلاب است که به عضویت جبهه اصلاحات در نیامده و مسئول فشار از بیرون به این جبهه است. پیش از این نیز در نامه ای سرگشاده خطاب به خاتمی از فشار خط امامی در جبهه اصلاحات انتقاد کرده بودند.

البته مجاهدین انقلاب تقسیمات دیگری هم داشتند. برخی از اعضای تندروتر این جریان مانند ابوالفضل قادیانی، عبدالله ناصری و مصطفی تاج زاده به دلیل مواضع رادیکال خود به عضویت احزاب اصلاح طلب نرفتند و با مقاله نویسی و حضور فعال در شبکه های اجتماعی به تبیین گفتمان خود پرداختند.

از سوی دیگر، حزب توسعه ملی نیز دچار اختلافات داخلی جدی شد. پس از به تعویق افتادن کنگره این حزب در اسفند 1401، خبری از کنگره این حزب نیست. تعویق کنگره این حزب در حالی صورت گرفت که گفته شد وزارت کشور با نامه ای با برگزاری این کنگره مخالفت کرده است.

پیش از پایان کنگره، این حزب با ارسال نامه ای به رئیس جمهور خواستار استعفای وی به دلیل ناکارآمدی و شرایط بحرانی کشور شد. بنابراین حزبی در جبهه اصلاحات قدرت را به دست گرفت که به خودی خود منشأ اکثر اختلافات و اختلافات بود و اگرچه گفته می شد اعضای آن حزب آنقدر کم هستند که در یک ملت جای می گیرند، اما اکنون به وضوح از حمایت برخوردار نیست. از چه سرمایه اجتماعی.، تاکنون در جبهه اصلاحات نفوذ کرده اند.

دلال ها ضعیف تر شدند

چند هفته پیش گفته می شد علی شکوری راد و حسین مرعشی گزینه های ریاست شورا هستند اما هیچ یک از این دو نفر در ترکیب جدید حضور ندارند. این احتمال وجود دارد که شکوریراد به عنوان نماینده حزب اتحاد و مرعشی به عنوان دبیر کل کارگزاران در جلسات شرکت کنند، اما به نظر می رسد در دوره جدید قدرت دلالان کاهش یافته و بعید است که مرعشی داشته باشد. فرصتی برای رهبری جبهه

چهره هایی چون بهزاد نبوی و محسن آرمین از جدی ترین نظریه پردازان حضور اصلاح طلبان در انتخابات حتی در صورت رد صلاحیت های دسته جمعی بودند. با معرفی ترکیب جدید باید منتظر لیست نهایی جبهه اصلاحات در انتخابات 1402 باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید