آیا مادران باردار محله یکدیگر را می شناسند؟

آیا مادران باردار محله یکدیگر را می شناسند؟

حسین فرشیدی در دومین همایش ملی توانمندسازی و شبکه سازی مراکز خودمحور در سراسر کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر افزایش جمعیت و ایجاد امید در جامعه دارند، گفت: در طرح خود محوری همه سازمان ها و نهادها تاکید دارند. از جمله وزارت بهداشت، درمان، آموزش و پرورش و فرهنگ، صدا و سیما و سایر نهادهای مرتبط باید در جهت افزایش جمعیت و ایجاد فرزند به وظایف خود وارد عمل شوند و به درستی انجام دهند.

فرشیدی خاطرنشان کرد: سال گذشته با اجرای طرح نفس 2 هزار کارت ملی در کشور اضافه شد که این طرح در صورت اجرای صحیح و با همکاری موثر سایر نهادها می تواند یکی از طرح های موثر باشد. جمعیت و بچه دار شدن

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص ابلاغ و اجرای برنامه سلامت خانواده از سوی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت در اجرای طرح سلامت خانواده در پی اجرای طرح جوانان حمایت زیادی کرده است. قانون و کمک به برنامه های افزایش جمعیت، زایمان و کمک مامایی با اجرای این طرح حدود 8 هزار ماما مشمول نظام سلامت کشور شدند.

فرشیدی خطاب به ماماها گفت: ماماها مادران باردار را شناسایی و از نظر بهداشتی و درمانی حمایت کنند.

به گفته وی، قانون بودجه امسال به وضوح برنامه های افزایش جمعیت و حمایت از خانواده ها را نشان می دهد که لزوم اجرا و حمایت از برنامه های افزایش جمعیت را دوچندان می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید