آیا منابع طبیعی مانع سرمایه گذاری و توسعه کهگیلویه و بویراحمد است؟

ساعت: 18:15
تاریخ انتشار: 29/10/1401
کد خبر: 1923303

منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مانع اصلی توسعه و سرمایه گذاری 3 طرح اقتصادی در این استان معرفی شد که معاون هماهنگی اقتصادی استاندار اذعان داشت: با این وضعیت فقط باید پای میز بنشینیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، روز گذشته جلسه رفع موانع توسعه پروژه فسفات در چرام با حضور نمایندگان ایمیدرو برگزار شد که به گفته مسئولان در این جلسه 70 درصد از موانع پیش رو سرمایه گذاری و توسعه این پروژه از دستگاه های اجرایی این حوزه است.

مردم ایمیدرویی که از موانع دولت در این استان تعجب کرده بودند، بیش از 70 درصد موانع راه اندازی نیروگاه فسفات چرام را منابع طبیعی، راه و شهرسازی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کردند.

نماینده ایمدرو با تاکید بر اینکه اعتبار راه اندازی نیروگاه 15 کیلومتری پیش بینی شده و فرصت پرداخت هزینه های مخالفان وجود دارد، گفت: جلوگیری از اجرای پروژه تنها ضرری به این استان وارد می کند و مسئولان باید اجازه ندهیم کهگیلویه و بویراحمد در توسعه عقب بماند، زیرا توسعه این امر موجب پویایی اقتصادی و اشتغال جوانان بیکار در منطقه می شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که بیش از همه از این وضعیت نگران بود، گفت: منابع طبیعی استان مانع ایجاد پل معلق و سرمایه گذاری این پروژه در استان می شود.

احسان عسکری در بخشی دیگر از گفتگوی خود با مدیرکل منابع طبیعی خواستار اجازه جستجو در سکوت استان برای شناسایی معادن شد، موضوعی که به نظر می رسید یک پا در دست این مجری استان باشد و اجازه داده نشد. برای کار.

در نشست 2 ساعته ایمیدرو با مسئولان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد منابع طبیعی تاکنون مانعی بر سر راه سرمایه گذاری و توسعه حداقل 3 پروژه با فرصت های اقتصادی مناسب در استان و اکتشاف معدن بوده است. پروژه فسفات چرام و پل معلق یاسوج در گروه «بله» منابع طبیعی قرار دارند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور کهگیلویه و بویار احمد در این دیدار گفت: در این شرایط فقط باید پشت میز بنشینیم و توسعه استان را رها کنیم.

یادآور می شود: آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ در جلسه شورای اداری شهرستان کوگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: وقتی حمایت از سرمایه گذاری شکل واقعی به خود می گیرد و مورد توجه جدی مدیران قرار می گیرد، سرمایه گذار. و فعالان اقتصادی قطعاً بخواهند وارد محیط کار شوند، می آیند و نتایج ملموسی در ایجاد اشتغال و رشد تولید خواهند گذاشت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزارتخانه ها برای حل مشکلات مردم برنامه دارند، گفت: حقیقت این است که وقتی می خواهیم نام استان را ببریم، استان غنی است اما مشکلات زیاد است و استانی با ظرفیت های زیاد اما محرومان و مردم تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند.»

وی بابیان اینکه از ظرفیت چهارفصل استان استفاده نشده است، بیان کرد: مشکلات مردم در این استان جدی است، بیکاری بالاست، هر چه عدد باشد، این بیکاری در استان نمی تواند وجود داشته باشد، آسیب های اجتماعی ایجاب می کند. اراده جدی، ما به دنبال تغییر هستیم و خود مردم شاخص تغییر هستند.

رئیس جمهور با اشاره به رفع موانع بر سر راه شهرهای صنعتی و غیر صنعتی گفت: باید به سرعت موانع را برطرف کرد تا واحدها هر چه زودتر به چرخه تولید بازگردند. شهرهاي صنعتي بخشي فعال و بخشي غير فعال هستند و بايد سريع انجام شود

به گفته مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی بیش از 85 درصد مساحت این استان را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید