آیا هواداران پرسپولیس نگران جدایی لوکادیا هستند؟

آیا هواداران پرسپولیس نگران جدایی لوکادیا هستند؟

یک منبع موثق در باشگاه پرسپولیس در اختیار ما قرار داد و گفت: با توجه به تجربه قبلی و خروج برخی بازیکنان خارجی از پرسپولیس، رضا درویش و مدیران این باشگاه سیاست جدیدی را در پیش گرفته اند و با پرداخت به موقع دستمزد یورگن لوکادیا، او از خروج زودهنگام و احتمالی او جلوگیری خواهد کرد.

قرارداد فوتبال در ذات خود به این معنی است که باشگاه بر بازیکنان کنترل دارد. قراردادهای بازیکنان فوتبال اعم از حرفه ای و آماتور توسط فدراسیون های فوتبال تنظیم می شود. این قراردادها به طور قابل توجهی بر قوانین قرارداد، قانون مسئولیت مدنی و قانون کار تأثیر می گذارد. علاوه بر این، قراردادهای فوتبال با موضوعات دیگری مانند دستمزد، حقوق خصوصی و مالکیت معنوی سروکار دارند.

قراردادهای فوتبال توسط مذاکرات بین یک باشگاه و یک بازیکن تنظیم می شود که طی آن نماینده بازیکن با باشگاه تمام شرایطی را که باید در قرارداد گنجانده شود مذاکره می کند. اصولاً وکیل معمولاً یک قرارداد فوتبال تنظیم می کند

برای اطمینان از رعایت پروتکل‌های انضباطی، باید قراردادی وجود داشته باشد که هم بازیکنان و هم باشگاه‌ها به آن پایبند باشند و این باید به عنوان یک راهنما برای همه مسائل بین بازیکنان و باشگاه‌ها باشد، بنابراین قراردادها در فوتبال مهم هستند.

در رابطه بازیکن و باشگاه تعهدات مختلفی وجود دارد که تا پایان قرارداد باید از سوی طرفین رعایت شود. قراردادهای فوتبال از این بازیکن حمایت می کند و به او اطمینان می دهد که حقوقش را به موقع دریافت می کند. باشگاه نیز از این سود می برد. چون می تواند بازیکنی را در تیمش نگه دارد که قصد فروش یا درخواست مبلغ بالایی را ندارد. تمامی این تعهدات قراردادی در صورت درج بندهای مناسب و دقیق در قرارداد قابل ایجاد است.

مکان های کاری کمی وجود دارد که شرکت ها حاضر به پرداخت مبالغ هنگفت برای رهایی یک کارمند از قرارداد خود باشند. حتی وکلا هم نمی توانند از یک شرکت حقوقی یا شرکت دیگری استفاده کنند که میلیون ها دلار یا پوند برای خدماتی که ارائه خواهند کرد به آنها پیشنهاد دهد. از این منظر می توان نتیجه گرفت که چرا به بازیکنان فوتبال اهمیت زیادی داده می شود و میلیون ها دلار فروخته می شوند. بنابراین باید شرایط خاصی در قرارداد فوتبال وجود داشته باشد تا از عواقب ناخوشایند جلوگیری شود

مقررات ویژه ای برای فسخ یک طرفه قرارداد بازیکنان فوتبال در آیین نامه نقل و انتقالات درج شده است. فسخ قرارداد در این بخش از قانون، به ویژه در مقررات فیفا و رویه قضایی، مفهومی ابتدایی نیست. مقررات مربوط به وضعیت و نقل و انتقال بازیکنان (RSTP) یک چارچوب قانونی در رویه قضایی فیفا است. در واقع، این یک مکانیسم قانونی است که توسط فیفا برای تضمین ثبات قراردادی و روابط قراردادی بین بازیکنان، باشگاه‌ها و فدراسیون‌های عضو ایجاد شده است.

متاسفانه تجربه نشان می دهد که در فوتبال ایران اکثر قراردادها به صورت یک طرفه به نفع بازیکنان خارجی بسته می شود و همیشه شاهد برد آنها در فیفا و دادگاه عالی ورزش بوده ایم. بر این اساس باشگاه پرسپولیس کار درستی انجام داد و پول قرارداد لوکادیا را در موعد مقرر و حتی زودتر پرداخت کرد تا با جدایی این مهاجم هلندی یا مشکلات جدی تری مواجه نشود.

دیدگاهتان را بنویسید