آمریکایی ها نگران یک جنگ داخلی کامل و جدایی یک کشور هستند

ساعت: 21:57
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789817

نتایج یک نظرسنجی ملی در ایالات متحده نشان داده است که تعدادی از جوانان این کشور احتمالاً شاهد دومین جنگ داخلی در زندگی خود خواهند بود و ممکن است یک ایالت از ایالات متحده جدا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نتایج آخرین نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد که محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در میان جوانان آمریکایی رو به کاهش است و احتمال درگیری داخلی در آن کشور وجود دارد.

به گزارش ساندیز بوستون هرالد، بر اساس مطالعه جدید موسسه هاروارد کندی، رای دهندگان جوان تصور کمی از وضعیت دموکراسی در ایالات متحده دارند. یک نظرسنجی ملی از جوانان 18 تا 29 ساله که توسط موسسه هاروارد کندی انجام شد نشان داد که 52 درصد از جوانان معتقدند که دموکراسی یک مشکل در ایالات متحده است.

بی علاقگی جوانان آمریکایی به بایدن

محبوبیت بایدن نیز در میان این گروه کم است و تنها 46 درصد با بایدن موافق هستند. محبوبیت بایدن در میان دموکرات های جوان 75 درصد است که نسبت به بهار امسال 10 درصد کاهش یافته است. در میان جمهوری خواهان این رقم 9 درصد است که نسبت به فصل بهار 13 درصد کاهش یافته است.

جان دلا ولپ، مدیر IOP گفت: «ما دو برابر تعداد جوانان آمریکایی داریم که وضعیت دموکراسی ما را به عنوان یک نارسایی سلامت توصیف می کنند. پیام روشن است و دموکرات ها، جمهوری خواهان و مستقل ها به طور جدی نگران وضعیت دموکراسی هستند. »

نگرانی در مورد جنگ داخلی تمام عیار در ایالات متحده

مطالعه پاییز 2021، که از 26 اکتبر تا 8 نوامبر انجام شد، با مشارکت بیش از 2100 جوان آمریکایی، موضوعاتی مانند سلامت روان، کووید-19، تغییرات آب و هوا و سیاست خارجی را پوشش داد.

به گزارش بوستون هرالد، نه تنها جوانان نگران وضعیت دموکراسی هستند، بلکه برخی نیز نگران جنگ داخلی کامل در ایالات متحده هستند. این گروه تخمین می زند که آنها 35 درصد بیشتر در طول زندگی خود شاهد یک جنگ داخلی دوم و حداقل 25 درصد بیشتر احتمال دارد که از هم جدا شوند. چهل و شش درصد از جمهوری خواهان بر این باورند که جنگ داخلی بیش از 50 درصد محتمل است، در حالی که تنها 32 درصد از دموکرات ها احتمال وقوع جنگ داخلی را دارند.

* احساس ناامیدی در میان جوانان آمریکایی

جوانان نیز نسبت به آب و هوا بدبین هستند. جین جینگ شن 23 ساله گفت: «جوانان می بینند که دولت در برابر تغییرات آب و هوایی اقدامی نمی کند. “پنجاه و پنج درصد از جوانان آمریکایی معتقدند که دولت به اندازه کافی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام نمی دهد.”

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیش از نیمی از جوانان آمریکایی احساس ناامیدی می کنند و 25 درصد فکر می کنند که در دو هفته گذشته چندین بار آسیب دیده اند.

یک اندیشکده آمریکایی اخیرا در مقاله ای نوشته است که «جو بایدن» در میان رای دهندگان این کشور جایگاه خود را از دست می دهد و در حالی که مردم مخالف دموکرات ها هستند، اما علاقه ای به این موضوع ندارند.

سایت اسپکتیتور می نویسد کاهش شدید محبوبیت رئیس جمهور آمریکا در نظرسنجی ها پیام روشنی به دولت او می دهد، اما رئیس جمهور در برابر آنها کر، لال و کور است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید