رئیس سابق شاباک از اوضاع داخلی احساس خطر می کند/ اسرائیل در آستانه جنگ داخلی است


ساعت: 03:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905180

یووال دیسکون، رئیس سابق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شنبه شب نسبت به خطرات احتمالی جنگ داخلی به دلیل اختلافات و اختلافات گسترده و بی سابقه در جامعه صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت: اسرائیل در سه مرحله با خطر واقعی و وجودی مواجه است.

وی ادامه داد: اولین و دومین مورد در سال های 1948 و 1973 رخ داد اما سومین خطر واقعی پیش روی اسرائیل در سال 2022 است.

دیسکون تصریح کرد: تهدید موجودیت کنونی با دو تهدید قبلی که جنگ با ارتش کشورهای عربی بود کاملا متفاوت است، زیرا خطری که اسرائیل را تهدید می کند، خطر تجزیه داخلی و در نهایت یک جنگ داخلی شدید است.

وی هشدار داد: من هرگز بیش از امروز نگران نبوده ام، زیرا ایدئولوژی های مختلف و تفاوت در آرا و نظرات همیشه وجود داشته و ضروری بوده است، اما در دهه دوم و سوم پس از سال 2000، ایدئولوژی ها تقریباً کاملاً متفاوت از سیاست های اسرائیل بود. و او به نفرت و انزجار روی آورد که افراد خاصی با منافع شخصی آتش او را شعله ور می کردند.

رئیس سابق شباک تاکید کرد: این موج نفرت بازی خطرناکی را در سیاست اسرائیل به راه انداخته است، به گونه ای که دیگر هیچکس نمی تواند حریف خود را تحمل کند. خواه این موضوع بین راست‌ها و چپ‌ها، بین اعراب و یهودیان، بین اشکنازی‌ها و شرقی‌ها، یا بین افراد مذهبی و سکولار باشد.

وی در پایان این مقاله می نویسد: تمایل نسل جدید اسرائیلی ها برای خدمت در ارتش به ویژه در یگان های رزمی هر روز کمتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید