آیا پایتخت طبیعت ایران به پایتخت زباله تبدیل می شود؟

ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799469

یاسود به عنوان پایتخت طبیعی ایران شناخته می‌شود و قرار است زباله‌ها در کارخانه بازیافت زباله ساماندهی شوند، اما فاز اول تأسیسات بازیافت زباله کشف نشده است، بنابراین زباله‌ها همچنان شریان حیات پایتخت ایران هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس; امروزه بازیافت زباله یکی از مهم ترین نیازهای شهرها می باشد که در این راستا حجم بالای تولید زباله و نگرانی های زیست محیطی از یک سو و تقاضای روزافزون و عرضه محدود منابع اولیه از سوی دیگر، ایجاد می کند. نگرانی های بسیاری در این است که بسیاری از این مواد دور ریخته شده قابل استفاده مجدد هستند و این امر صنعت بازیافت را برای تولیدکنندگان جذاب می کند.

با رشد واحدهای مختلف تولیدی، پسماندهای صنعتی نیز افزایش می یابد. بسیاری از این ضایعات ساخته شده از مواد بازیافتی می توانند مجدداً در صنعت تبدیل استفاده شوند. از این رو خطوط بازیافت زباله، تبدیل این زباله ها به مواد اولیه کارخانه های دیگر، به یکی از بهترین راه های حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در منابع و استفاده حداکثری از مواد اولیه و البته مقرون به صرفه تر شدن در تولید تبدیل شده است.

کارخانه بازیافت زباله در هر دو دشت دشت روم در یاسود برای جمع‌آوری زباله‌ها، زباله‌های صنعتی و همچنین زباله‌های خانگی، چرخ کارخانه بازیافت زباله برای انتقال شهر از زباله و در نهایت چرخه بازیافت زباله در حومه شهر بازسازی شد. برای شروع.

e5febbad 0e2a 474e b421 1f6462c733d8 خبر خاکستری

در همین رابطه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با اصحاب رسانه با بیان اینکه شهرداری یاسوج وظیفه نظارت بر دشتروم دو دشترو را بر عهده دارد، افزود: از دیگر مسائل می توان به آلودگی هوا و محیط زیست اشاره کرد. مسائل

کیومر حاجی زاده گفت: دستگاه های خدمات رسان باید همکاری لازم را با سایت دو پشته دشتروم برای ایجاد زیرساخت های لازم مانند برق، آب و گاز داشته باشند چرا که کمبود نیروی کار در این زمینه قابل قبول نیست.

محمد کریمی، رئیس سازمان پسماند شهرداری یاسوج نیز در اظهاراتی دیگر علت تاخیر در راه اندازی فاز اول دشت دشترو را کمبود برق و آب در منطقه عنوان کرد.

cbaba316 7db5 44c3 a25b d0063062bfad خبر خاکستری

در همین راستا شهردار یاسوز در گفتگو با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت افتتاح فاز اول کارخانه بازیافت زباله در مهر ماه سال 1400 گفت: فاز اول کارخانه بازیافت زباله در یاسود با ظرفیت. 450 تن در روز برای ماه آینده کار خواهد کرد.

لازم به ذکر است که در صورت عدم کارکرد کارخانه بازیافت زباله، به چالشی برای شهر یاسوج و حاشیه آن تبدیل می شود که باعث تخریب محیط زیست، تولید آلودگی، از بین رفتن سیما و منظر شهری و همچنین زیان در این زمینه می شود. بازیافت زباله الزامی خواهد بود، شهرداری، دستگاه های خدمات رسان و فرمانداری شهری به دنبال رفع موانع راه اندازی و افتتاح فاز اول کارخانه بازیافت زباله خواهند بود که مانند سایر شهرها، کارخانه بازیافت زباله را به شهر منتقل می کند. شهر بنا به نام پایتخت طبیعت از هر گونه زباله عاری باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید